مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر لزوم حفظ اکوسیستم‌های ساحلی استان بوشهر، گفت: صنایع در اجرای طرح‌های خود باید مراقب کارکردهای اکولوژیک مناطق ساحلی باشند.
کد خبر: ۴۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 09 July 2017
حسین دلشب در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: استان بوشهر دارای سواحل طولانی با خلیج فارس است و داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیتی بی‌نظیر برای استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی از مناطق ساحلی استان بوشهر به عنوان فرصتی بی‌نظیر برای زندگی و زاد و ولد گونه‌های مختلف جانوری، پرندگان، آبزیان و . . . یاد کرد و ادامه داد: مناطق ساحلی استان بوشهر دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است که در اجرای هرگونه طرح و برنامه‌ای باید به این حساسیت‌ها توجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: استقرار صنایع در سواحل استان بوشهر در سال‌های اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته است و باید در راستای این توسعه، نگاه ویژه‌ای به محیط زیست و اکوسیستم‌های منطقه صورت گیرد.

وی با اشاره به ارزش‌های خاص اکولوژیک نوار ساحلی استان بوشهر، اضافه کرد: این مناطق ساحلی یک سرمایه ملی هستند و نباید به منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف، کارکردهای اکولوژیک این سواحل حذف شود.

دلشب با اشاره به اینکه مناطق ساحلی استان بوشهر مولد و بسیار شکننده هستند، تصریح کرد: موجودات کف‌زی در سواحل بزرگترین پایه زنجیره غذایی دریا و حیات آبزیان و پرندگان هستند و یک بانک زیستی محسوب می‌شوند و بخش زیادی از آبزیان از آنها تغذیه می‌کنند.

وی به وابستگی آبزیان و انواع ماهیان به این مناطق ساحلی برای تغذیه و تجدید نسل، افزود: این مناطق همچنین دارای ارزش اقتصادی و تجاری بالایی هستند و مورد استفاده صیادان و تجار هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر لزوم رعایت الزامات زیست محیطی و انجام مطالعات ارزیابی زیست محیطی تاکید کرد و اظهار داشت: پیشگیری از تخریب اکوسیستم ساحلی باید در اجرای طرح‌ها مورد توجه باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار