سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: انجمن‌های ادبی شهرستان دیلم تقویت می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 05 July 2017
حمیدرضا اکبری سه‌شنبه‌شب در نشست هم‌اندیشی انجمن شعر و ادب شهرستان دیلم اظهار داشت: شعر بالاترین لسان گفتاری و بالاترین تاثیرگذاری را در اجتماع دارد.

وی اضافه کرد: رویکردها باید به سمت خلاقیت باشد و در همین انجمن‌ها استعدادها شناخته و شکوفا می شوند. انجمن‌های ادبی هویت ملی و دینی ما در طول تاریخ به شمار می آیند.

اکبری ادامه داد: همانگونه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی انجمن‌های ادبی عنوان کرد، دولت یار انجمن‌ها در سال ۹۶ خواهد بود و در این راستا نگاهی ویژه خواهد داشت؛ لذا دوستان نسبت به ثبت انجمن شعر و ادب دیلم  اقدام کنند تا بتوانند از مزایای مورد نظر بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم همچنین با برشمردن اهداف انجمن‌های ادبی گفت: هویت فرهنگی ما در همین انجمن ها شکل  گرفته است و بهترین گواه همین تاریخ ادبی ما در طول ادوار گذشته است.

وی افزود: اگر به ادب و هویت فرهنگی بهای بیشتری دهیم از آسیب‌های اجتماعی نیز به دور خواهیم بود. هویت دینی ما در گروه ارزش های ادبی و ملی ما شکل خواهد گرفت و آنچه در این انجمن‌ها اتفاق می‌افتد تولید هویت فرهنگی است.

اکبری اضافه کرد: باید از فرماندار و نماینده شهرستان تشکر ویژه داشته باشیم که نگاهشان به فرهنگ نگاهی ارزشی و هنری است و اصلا دغدغه فرهنگی دارند و انشاءالله در کمیته برنامه‌ریزی نگاهی فرهنگی و ویژه به مقوله‌های ادبی و هنری دارند و قول کمک‌های خوبی برای کمک به این بخش از هویت ارزشی جامعه داده‌اند.

در پایان شاعران حاضر در جلسه به شعر خوانی پرداختند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار