مسئول انتشارات معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر گفت: تشکل شاعران بسیجی و پاسدار استان بوشهر ایجاد می‌شود که در این راستا انجمن نخل آفتاب راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۴۵۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 05 July 2017
حسن شریعتی بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی دو کتاب شعر دل‌نخواهی و شب‌خوانی شب‌بوها از حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد از شاعران ولایی و انقلابی استان بوشهر با بیان اینکه تشکل شاعران پاسدار در حال شکل‌گیری است اظهار داشت: نخستین تشکل شاعران استان بوشهر تحت عنوان انجمن نخل آفتاب راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌ شعر در استان بوشهر بیان کرد: تاکنون 5 کنگره شعر در استان بوشهر برگزار شده و خروجی آن 5 کتاب اشعار ارائه شده در این کنگره‌ها بوده است.

مسئول انتشارات معاونت فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر افزود: ششمین کنگره شعر بسیج استان بوشهر آبان  یا آذرماه امسال به میزبانی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و سپاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر نیز با بیان اینکه شعر از احساس و تخیل ریشه می‌گیرد افزود: تاثیر گذاری شعر بر قلوب است.

حجت‌الاسلام حسین دشتی با بیان اینکه قدمت شعر با خلقت انسان همراه است  تصریح کرد: زیبایی شعر به گونه‌ای است که چشم‌ها را می‌گیرد و بر قلوب اثر بگذارد.

فرمانده ناحیه سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر در این مراسم با اشاره به جایگاه شعر و ادب فارسی گفت: شعر به عنوان یکی از منابع علمی، منطقی باب مستقلی برابر برهان و استدلال باز کرده است و در فرهنگ ایران جای دارد.

سرهنگ عبدالرضا دشتی افزود: بیان شعر بر اساس احساس است که در قلب تاثیر می‌گذارد چون شعر چون آهنگ زیبایی دارد که ناشی از فطرت انسان است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس شعرهای حماسی تاثیر بسیاری در احساس رزمندگان داشت خاطر نشان کرد: زیبایی‌های درون شعر را نمی‌توان انکار کرد و البته زیبایی‌های آن باید طوری باشد که بر جامعه تاثیرگذار و آن را جهت‌دار کند.

فرمانده ناحیه سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر با اشاره به نقش مهم شعر در  بیان برخی از مشکلات جامعه گفت: برخی از شاعران در سرودن شعر خود توجهی به جامعه ندارند در صورتی که می‌توان مشکلات جامعه را در شعر بیان کرد.

وی با بیان اینکه سپاه پاسدار و حافظ نظام و انقلاب است و باید در همه بحران ها حضور داشته باشد افزود: در عرصه هنر قدم‌هایی برداشته شده و احساس می‌شود هنر می‌تواند به جامعه و انقلاب خدمت شایانی کند، در این راستا نیروی ارزشی و انقلابی به این جبهه می‌توانند کمک کنند.

آیین رونمایی و نقدوبررسی دو مجموعه شعر جدید دل نخواهی و شب خوانی شب بوها اثر یازدهم و دوازدهم حجت الاسلام محمد حسین انصاری‌نژاد از شاعران ولایی و انقلابی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مجموعه شب خوانی شب بوها برگزیده سروده‌های این شاعر در سالهای  75 تا 95 و مجموعه شعر دل نخواهی اشعار منتشر نشده این شاعر در قالب غزل است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار