معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با قطر، برای توسعه صادرات غیر نفتی، خط کشتیرانی بوشهر- قطر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 05 July 2017
ابوالقاسم محمدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات غیرنفتی بوشهر اظهار داشت: هدف‌‌گذاری امسال برای صادرات محصولات صنایع این استان و میعانات گازی، 10.6 میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات معدنی از دیگر اولویت‌های استان بوشهر است خاطرنشان کرد: با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال افزون بر 117 میلیون دلار از محصولات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای هدف صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه توسعه صادرات محصولات فرآوری شده در حوزه بخش کشاورزی و شیلاتی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و قابلیت بالای استان بوشهر در حوزه تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و آبزیان، هدف گذاری امسال برای صادرات این محصولات 234 میلیون دلار است.

محمدزاده تولید فرش دستباف را از دیگر توانمندی استان بوشهر دانست و افزود: اکنون 7 هزار و 190 هنرمند فرش‌باف عضو شش اتحادیه فرش دست‌باف در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، تنگستان، گناوه و کنگان است که خدمات مورد نیاز برای رونق بیش از پیش این صنعت ارائه می‌کنند.

وی از افزایش اعتبارات آموزش مهارتی در بخش صنعت فرش دستباف استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: امسال علاوه بر توسعه آموزش‌های مهارتی، خانه فرش استان بوشهر با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  با تاکید بر تکمیل زنجیره فرش دستباف استان بوشهر افزود: برای تولید و صادرات فرش دستباف استان بوشهر هنوز زنجیره تکمیلی آن شکل نگرفته که از اتاق بازرگانی بوشهر انتظار می‌رود در عرصه تجارت خارجی این بخش تلاش بیشتری کند.

محمدزاده با تاکید بر شناسایی بازارهای هدف برای صادرات محصولات دستباف استان بوشهر تصریح کرد: اکنون تولید فرش دستباف در استان بوشهر بیشتر تقاضا است که برای عرضه این محصولات به بازارهای خارجی، اتاق بازرگانی بوشهر باید نقش مهم و موثر خود را بیشتر نشان دهد.

وی، کمک برای اعزام هیئت تجاری به کشورهای مختلف، ایجاد ریل تجاری با کشورها، کمک برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به صادر کنندگان و بافندگان و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از سیاست‌های مهم امسال در حوزه فرش دستباف استان بوشهر دانست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر به قطر خبرداد و افزود: در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با قطر، برای توسعه صادرات غیر نفتی، خط کشتیرانی بوشهر- قطر راه‌اندازی می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه اکنون صادرات محصولات مختلف از بنادر بوشهر، دیر، ابوالخیر و گناوه  به قطر انجام می‌شود گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده ایجاد کانتینر یخچالی در اولویت برنامه‌های ناوگان دریایی تجاری بوشهر قرار دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار