تابناک / سید رضا جوادپور در گفتگو با خبرنگار ۸دی در لنگرود با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی است اظهار داشت: در منطقه‌ی چمخاله تمام ۱۸ کیلومتر منطقه ساحلی آزاد است و یکی از اقدامات خوب در استان گیلان این است که سواحل کاملا آزاد است.
کد خبر: ۴۵۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰ 05 July 2017
تابناک / سید رضا جوادپور در گفتگو با خبرنگار ۸دی در لنگرود با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی است اظهار داشت: در منطقه‌ی چمخاله تمام ۱۸ کیلومتر منطقه ساحلی آزاد است و یکی از اقدامات خوب در استان گیلان این است که سواحل کاملا آزاد است.

وی افزود: در حال حاضر یک طرح آماده با تجهیزات و به تفکیک برادران و خواهران در چمخاله داریم که آماده سرویس‌دهی به عمومی مسافران و گردشگران و اهالی می‌باشد که در آن سرویس‌های بهداشتی برادران و خواهران، نمازخانه، آلاچیق، جت اسکی، زمین‌های ورزشی، فوتبال ساحلی، قایق موتوری و …. تعبیه شده است.

فرماندار لنگرود ادامه داد: در این منطقه منجیان غریق هم حضور دارند و علاوه بر این در ۱۰ منطقه حادثه‌خیز نوار ساحلی نیز منجیان غریق حضور دارند ضمن اینکه نیروهای هلال احمر، انتظامی و نیروهای دریابانی، همیاران پلیس و … برای ارائه خدمات مناسب در نوار ساحلی آماده هستند.

جوادپور با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی برای ایام تابستان پیش بینی شده است و همه هتل داران در مقابل هتل های خود منجیان غریق مستقر کرده اند و تمام اعضای کمیته ۹ گانه شهرستان برابر ابلاغ وزارت کشور برای ارائه خدمات با گردشگران حضور و آمادگی دارند.

وی افزود: برای آماده سازی طرح دریا تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و مرتب هم در حال بازسازی و صرف هزینه هستیم و طرح چمخاله جز بهترین و رتبه برتر طرح ساحلی در منطقه شمال بوده است.

فرماندار لنگرود ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سال ۹۶ از طرح دریایی شهرستان لنگرود استفاده کرده اند.

جوادپور ساماندهی طرح ساحلی و رسیدگی به مناطق خارج از طرح و اطلاع‌رسانی برای شنا نکردن در این مناطق را از برنامه اولویت‌دار در شهرستان لنگرود عنوان کرد و گفت: همه خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که شنا کردن در مناطق خارج از طرح ممکن است منجر به غرق‌شدگی شود و خانواده‌های داغدار تا پایان عمر از چنین حادثه‌ای رنج ببرند.

وی ادامه داد: در منطقه چمخاله بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش عمرانی و گردشگری، ساخت هتل و … در حال انجام است. کسانی که می‌خواهند در چمخاله مستقر شوند این امکان در چمخاله هم اکنون فراهم است و ما در اینجا هتل‌های ۵ ستاره، ۳ ستاره و مجتمع های تفریحی و توریستی و برای همه اقشار و طبقات مجتمع‌هایی داریم تا بتوانند از موهبت طبیعی دریا بهره‌برداری کنند.

فرماندار لنگرود درباره منطقه‌ی ویژه اقتصادی چاف و چمخاله نیز اظهار کرد: این موضوع در حال پیگیری است و یکی از مباحث طرح شده از سوی استاندار محترم در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور منطقه ویژه‌ی اقتصادی بندر چاف و چمخاله بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار