رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر گفت: تصادفات منجر به فوت، به‌طور متوسط در حوزه درون و برون شهری استان بوشهر ۴۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۴۵۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 03 July 2017
سرهنگ قدرت‌الله کشکولی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به اینکه سفرهای تابستانی از استان بوشهر به مناطق دیگر کشور آغاز شده اظهار داشت: با تعطیلی مدارس، افزایش دمای هوا و آغاز گرما، سفرهای تابستانی  از استان بوشهر به سوی نقاط دیگر کشور آغاز شده که در این راستا برای ارتقاء ایمنی تردد در جاده‌ها اقدامات لازم  اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی تمام تجهیزات و نیروهای خود را برای ایمنی بیشتر مسافران و رانندگان بکارگیری کرده است خاطر نشان کرد: در این راستا ضمن حضور عوامل موثر نیروهای راهور در معابر شهری و برون شهری، ایستگاه‌های پلیس در مناطق شهری و جاده‌ای استان بوشهر تقویت شده است.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با اشاره به استفاده از همیار پلیس در استان بوشهر خاطر نشان کرد: 25هزار همیار پلیس برای ایمنی بیشتر مسافران و رانندگان در معابر شهری  و درون شهری استان بوشهر مستقر شده است.

وی ازکاهش 46 درصدی تصادفاتی فوتی در معابر درون و برون شهری استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده و افزایش ایمنی تردد در معابر و جاده‌ها، تصادفات منجر به فوت استان بوشهر در حوزه درون شهری 57 درصد و برون شهری 35 درصد کاهش یافته است

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با تاکید بر اطمینان از سالم بودن خودرو قبل از آغاز سفر  تصریح  کرد: رانندگان قبل از آغاز سفر از سالم بودن خودرو مسافرتی اطمینان حاصل کنند تا سفری ایمن و بی خطر داشته باشند.

وی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ را از  تخلفات حادثه ساز درجاده‌ها دانست و تاکید کرد: رانندگان در سفرهای جاده‌ای  از تخلفات حادثه‌ساز از جمله تجاوز از خط وسط جاده و صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی پرهیز و پس از هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند.

سرهنگ کشکولی، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ را  بیشترین عوامل وقوع تصادفات برون شهری  منجر به مرگ دانست و تاکید کرد: عدم رعایت فاصله طولی و رعایت نکردن حق تقدم بیشترین عامل ایجاد تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار