مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: ۸.۸ میلیون تن میعانات گازی و محصولات غیر نفتی تولیدی منطقه پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۴۵۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 03 July 2017
مهدی یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه تولید گاز در منطقه پارس جنوبی افزایش یافته است اظهار داشت: با افتتاح فازهای مختلف در منطقه پارس جنوبی تولید گاز در این منطقه صنعتی و استراتژیک افزایش یافته که امسال بخش مهم دیگری از  طرح‌های در دست اجراء وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه پارس جنوبی عملیاتی شده افزود: با توجه به توان  دانش متخصصان و کارکنان وزارت نفت، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه پارس جنوبی عملیاتی شده به‌گونه‌ای که تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب، تجهیز و راه‌اندازی توسط متخصصان ایرانی  در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از تولید محصولات صادراتی در فازها و مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه صنعتی پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: آمار گمرک منطقه ویژه پارس نشان می‌دهد صادرات غیر نفتی این منطقه در سه ماهه نخست امسال 15 درصد افزایش یافته است.

یوسفی، با بیان اینکه در سه ماهه  نخست امسال 2.04 میلیارد دلار محصولات مختلف از منطقه پارس جنوبی صادر شده تصریح کرد: در این مدت  2 میلیارد و 47 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از منطقه پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

وی از صادرات 8 میلیون تن میعانات گازی و محصولات غیر نفتی تولیدی پارس جنوبی خبرداد و گفت: در سه ماهه نخست امسال 4 میلیون و 757 هزار تن محصولات غیر نفتی و  8 میلیون و 865 هزار تن میعانات گازی و محصولات غیر نفتی تولیدی منطقه پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی ارزش محصولات صادراتی از پارس جنوبی را  3 میلیارد و 658 میلیون  دلار  دانست و خاطر نشان کرد:  دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه است. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار