معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای افزایش توانمندی بنادر در مقابله با بحران‌ها مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر به امکانات پیشرفته امدادی مجهز شده است.
کد خبر: ۴۴۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 19 June 2017
محمد شکیبی نسب ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر از افزایش تجهیزات ایمنی و امداد و نجات خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون 5 شناور ناجی با تجهیزات مدرن و پیشرفته به همراه نیروی انسانی تخصصی در آب‌های خلیج فارس به سانحه دیدگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شناورهای حادثه دیده با هرگونه دستگاه‌های ارتباط تلفنی می‌تواند با مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر تماس برقرار کنند افزود: تلفن اطلاع‌رسانی 1550 در مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای تمامی محدوده این استان ایجاد شده  که دریانوردان می‌توانند خدمات لازم از این مرکز دریافت کنند.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تجهیز مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر به امکانات پیشرفته امدادی  خبر داد و گفت: در راستای افزایش توانمندی بنادر در مقابله با بحران‌ها مرکز جستجو و نجات دریایی استان بوشهر به امکانات پیشرفته امدادی مجهز شده است.

وی با اشاره به عملیات امداد و نجات به موتور لنج بحران‌زده افزود: در پی اعلام اضطرار موتور لنج  تجاری در مسیر دبی به دلوار مبنی بر از کار افتادن موتورها و نیاز به عملیات یدک کش، بلافاصله هماهنگی‌های لازم به‌عمل آمد و شناور امددی به منطقه اعزام شد.

شکیبی نسب با اشاره به موفقیت این عملیات توسط امدادگران بنادر و دریانوردی بوشهر افزود: با اعزام شناور امدادی به موقعیت اعلام شده، پیام عدم رویت و عدم پاسخگویی رادیویی موتور لنج مضطر از سوی  شناور امدادرسان مخابره شد و با توجه به وضعیت نامساعد جوی شناور ناجی 8 به‌منظور گشت‌زنی و جستجو به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: شناور ناجی 8 بعد از گذشت 2 ساعت جستجو موفق به شناسایی موتور لنج مضطر شد و با هماهنگی با مرکز جستجو و نجات دیر موتور لنج صیادی برای یدک شدن لنج مضطر اعزام شد.

شکیبی نسب اظهار داشت: شناور ناجی 8 پس از رسیدن شناور صیادی و حصول اطمینان از ایمنی هر دو شناور، به‌سمت پایگاهش بازگشت شناور مضطر نیز توسط شناور امدادرسان به اسکله بندر دیر انتقال و  پهلو‌گیری شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار