مدیرکل تبلیغات استان بوشهر گفت: با توجه به در اولویت قرار گرفتن اجرای طرح‌های فرهنگی، دینی، اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای حوزه فعالیت‌های دینی در استان بوشهر افزایش یابد.
کد خبر: ۴۴۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 18 June 2017
حجت‌‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه قرآنی ظرفیت و توانمندی بالایی دارد اظهار داشت: قاریان و حافظان قرآن کریم استان بوشهر در عرصه ملی و بین‌المللی دارای جایگاه بالایی هستند که نشان از ظرفیت بالای این استان در عرصه دین است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ماه ضیافت الهی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان 770 مبلغ و مبلغه بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان اعزام شدند که این روحانیون در شهرها و روستاها مشغول فعالیت فرهنگی و تبلیغی در بین اقشار مختلف مردم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی از برگزاری جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خبر داد و گفت: در این جلسه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دینی و مذهبی و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از مبلغان دینی برنامه‌ریزی می‌شود.

سروستانی با تاکید بر افزایش اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای در حوزه دین افزود: با توجه به در اولویت قرار گرفتن اجرای طرح‌های فرهنگی، دینی، اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای حوزه فعالیت‌های دینی در استان بوشهر افزایش یابد

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود اعتبارات این حوزه امسال نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد چراکه اعتبارات مصوب جوابگوی نیازهای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر  با بیان اینکه بیش از 1500 مرکز فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در استان بوشهر فعالیت می‌کند گفت: برای تامین مطالبات اعتباری این مراکز اعتبارات مورد نیاز باید تخصیص یابد که از محل اعتبارات بلاعوض این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

 سروستانی فعالیت 350 مرکز قرآنی در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و  تصریح کرد:  بررسی آسیب‌های اجتماعی و برطرف شدن آن از اولویت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر است که انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع فرهنگ دینی یک اصل مهم در جامعه است افزود: همانگونه که تامین آب برای جامعه در اولویت قرار دارد موضوع فرهنگ دینی یک اصل مهم باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه فرهنگ در حوزه دین با محوریت مردم انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار