مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: ۴ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان با اجرای طرح‌های کاشت نهال، بذرکاری و جنگل‌کاری احیاء می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 18 June 2017
سهیل مهاجری بعدازظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی با گرامیداشت 27 خرداد روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی و  با بیان اینکه  عوامل طبیعی و انسانی سبب ایجاد بیابان می‌شود اظهار داشت: عوامل طبیعی مانند اقلیم و سازه مناطق که به صورت طبیعی شور است  و عوامل انسانی سبب ایجاد بیابان می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر 330 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد افزود: مساحت اراضی بیابانی استان بوشهر 330 هزار  هکتار است که 14 درصد از مساحت استان شامل می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر  از اجرای طرح بیابان‌زدایی از سال 1351 در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: از سال 51 اقدامات اولیه بیابان‌زدایی با استفاده از گونه‌های بومی به صورت تولید نهال و قلمه در استان بوشهر آغاز شد.

مهاجری با اشاره به اینکه نهال‌کاری و مالچ‌پاشی یکی از روش‌های بیابان‌زدایی است تصریح کرد: گونه‌های گز، اسکنبیل، پانیکوم، کهور، آکاسیا ویکتوریا، سالیسینیا، و کنار در اراضی بیابانی استان بوشهر کشت که نقش مهمی در تثبیت شن‌های روان و  جلوگیری از بیابان‌زایی دارد.

وی از اجرای طرح بیابان‌زدایی در 30 هزار هکتار اراضی استان بوشهر خبر داد و افزود: این عملیات شامل مالچ‌پاشی بر روی تپه‌های ماسه‌ای و نهال‌کاری در سطح 30 هزار هکتار است که گونه‌های گز، اسکنبیل، پانیکوم، کهور، آکاسیا ویکتوریا، سالیسینیا، و کنار کشت شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر  با بیان اینکه امسال 4 هزار هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر احیاء می‌شود تصریح کرد: امسال 4 هزار هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر با روش‌های بیولوژیک و مبتنی بر پوشش گیاهی، بذرکاری و جمع‌آوری هرز آب‌ها و آب‌های ناشی از بارندگی‌ها احیاء می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار