در دومین شب از لیالی قدر الغوث الغوث روزه‌داران در جای جای نقاط مختلف استان بوشهر در عرش کبریا طنین انداز شد و شب زنده‌داران تعجیل در فرج مهدی موعود(عج) خواستار شدند.
کد خبر: ۴۴۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 17 June 2017
مردم متدین و روزه‌دار استان بوشهر در ماه پربرکت رمضان آیین‌های ویژه این ماه با عظمت با شکوه خاصی برگزار می‌کنند.

 مراسم احیاء شب قدر یکی از مهم‌ترین مراسم با شکوه مردم متدین این استان است.

در دومین شب از لیالی قدر مردم خداجوی استان بوشهر با برپایی آیین‌های باشکوه و معنوی تا پاسی از سحر مناجات و شب زنده‌داری کردند و الغوث الغوث آنان در عرش کبریا طنین انداز شد و دست نیازشان را به سوی درگاه پروردگار بی نیاز دراز کردند.

مردم مومن و روزه‌دار  و ساحل‌نشین استان بوشهر با حضور باشکوه در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امام‌زاده‌ها  دومین شب  از لیالی قدر را با تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم آغاز و در فضایی معنوی آیات نورانی قرآن را به صورت دسته جمعی تلاوت کردند.


مومنان و روزه داران  بوشهری با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و آیین قرآن بر سر گرفتن و توسل به 14 معصوم، از خداوند متعال مغرفت و آمرزش گناهانشان را طلب کردند.

برپایی آیین‌های عزاداری و سینه‌زنی در شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) نیز باشکوه خاصی در استان بوشهر برگزار شد که آن امر بیانگر عشق و ارادت مردم این دیار به اهل بیت (ع) است.

توزیع نذری، پخش خرما و پذیرایی از شب زنده داران شب قدر و عزاداران مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) از دیگر آیین‌هایی بود که به صورت خودجوش توسط مردم روزه‌دار استان بوشهر انجام شد.

مراسم دومین شب از لیالی قدر در شهر بوشهر در مصلای این شهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و حضور با شکوه مردم متدین این شهر برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم شب قدر در شهر بوشهر ویژگی‌های این شب را برشمرد و با بیان اینکه شب قدر شب سرنوشت سازی برای انسان است اظهار داشت: این شب شبی است که گذشته انسان هر گونه و حتی با گناه آلوده شده باشد از سوی خداوند باری‌تعالی بخشیده می‌شود.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در شب قدر فرشتگان از عرش الهی به محیط مومنان تنزل می‌یابند خاطر نشان کرد:  در شب قدر انسان مومن در فضای عرشی فرشتگان دعا می‌کند و فرشتگان نیز برای آن انسان مومن دست به دعا بر می‌دارد.

امام جمعه بوشهر، محبوب خدا شدن  انسان را از ویژگی‌های شب قدر دانست و تصریح کرد: شب قدر آنقدر مهم است که خداوند در این شب‌ها قرآن کریم را نازل کرد و  عالم ملکوت متوجه جامعه انسانی از طریق واسطه  عالم وجود حضرت مهدی موعود(عج) می‌شود.

صفایی بوشهری شب قدر را شب تحول و تغییر دانست و تاکید کرد: شب قدر شب انقلاب درونی برای انسان است.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خداوند در شب قدر به ظرفیت انسان فیض و برکت اعطاء می‌کند افزود: انسان اگر دارای ظرفیت بالا باشد نعمات و خیرات خداوند به این انسان بسیار است ولی اگر انسانی ظرفیت قابل توجهی نداشته باشد به همان اندازه خیر می‌‌گیرد.

امام جمعه بوشهر ناامیدی را یک گناه دانست و تاکید کرد: نخستین ظرفیت انسان در شب قدر توبه است که این عمل سبب می‌شود انسان محبوب خداوند شود.

صفایی بوشهری توبه، دعا، عهده با خداوند بستن را از خصوصیات  شب قدر دانست و تصریح کرد: ایمان ، اخلاق، حلم، معرفت، شرح‌صدر، آخرت‌گرایی و مجاهدت در راه خدا  از ویژگی‌های انسانی است که از خداوند برکت و رحمت می‌خواهد.


در این مراسم روزه‌داران بوشهری با خواندن دعای جوشن کبیر خداوند متعال را با هزار نام و صفت صدا زدند و ندای الغوث سر دادند و از باری‌تعالی خواستند آتش جهنم را از آنها دور سازد.

مردم در شب استغاثه و دعا، پس از استغفار از گناهان، از خداوند متعال تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و نابودی دشمنان اسلام را طلب کردند.


خداجویان پس از گذاشتن قرآن بر سر در شب نزول آیات الهی، و توسل به معصومین(ع) از پروردگار بخشاینده مهربان خواستند تقدیری در شأن فضل و رحمت خودش برایشان رقم بزند.

دیشب همچنین در شب شهادت قرآن ناطق امیرمومنان حضرت علی(ع) عزاداران آن حضرت در مساجد و حسینیه‎های استان بوشهر به نوحه خوانی و سینه‌زنی پرداختند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار