مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب سرعت وزش باد شمال غربی از اواخر وقت روز جمعه تا دوشنبه آینده سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 17 June 2017
نادر شفی‌خدایی در گفتگو با خبرنگار در بوشهر از افزایش سرعت جریانات شمالی و تلاطم دریا در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: از عصرروز جمعه سرعت وزش باد شمال غربی ابتدا در سواحل شمالی و بتدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

وی از متلاطم و مواج شدن آبهای خلیج فارس در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: وزش جریانات شمال غربی نسبتا شدید و شدید به طور متناوب و غالبا ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود از اواخر وقت روز جمعه تا دوشنبه آینده  سواحل استان بوشهر  به تناوب مواج و متلاطم باشد. 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در برخی ساعات به سبب پدیده گردوخاک در استان بوشهر، کاهش دید افقی دور از انتظار  نیست.

شفی‌خدایی با بیان اینکه از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده دمای هوای استان بوشهر روند افزایشی دارد تاکید کرد: به سبب متلاطم شدن خلیج فارس در استان بوشهر، از تردد شناورها در آبهای خلیج فارس به ویژه شناورهای سبک مانند قایق‌ها پرهیز شود.

وی، با اشاره به پیش بینی 24 ساعته وضعیت جوی استان بوشهر گفت: آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی و از بعد از ظهر در برخی ساعات وزش باد و گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، جهت باد در استان بوشهر را  غالبا شمال غربی تا شمال با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت  دانست و افزود: سرعت وزش باد در استان بوشهر در برخی ساعات تا 44 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.

شفی‌خدایی،  با اشاره به افزایش ارتفاع موج دریا خاطر نشان کرد: ارتفاع موج  در خلیج فارس 30 تا 90 سانتیمتر، از بعداز ظهر 60 تا 120 و در برخی ساعات تا 180 سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به زمان جزر و مد دریا در استان بوشهر تصریح کرد: فردا زمان مداول دریا ساعت 02:53 دقیقه بامداد ، جزر اول دریا 06:20 دقیقه، مد دوم دریا ساعت 12:28 دقیقه و جزر دوم ساعت 20:28 دقیقه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار