مسئول کانون جوانان شهدای موتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه شهدای حزب مؤتلفه همواره در رکاب امام خمینی(ره) بودند گفت: بی‌ادعایی شهدای موتلفه اسلامی و یارانشان بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم دشمن است.
کد خبر: ۴۴۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 17 June 2017
مهدی هنردیده در گفتگو با خبرنگار در بوشهر، 26 خرداد را  یادآور شهدای حزب موتلفه اسلامی دانست و اظهار داشت:  این روز یادآور شهادت شهیدان امانی، بخارایی ، صفار هرندی و نیک نژاد است که از حزب موتلفه اسلامی در شرایط خفقان رژیم پهلوی جان خود را در دفاع از ارزش‌های دینی نثار کردند.

وی با بیان اینکه شهدای موتلفه اسلامی به عنوان نخستین شهدای نهضت امام خمینی (ره) به حساب می‌آیند خاطر نشان کرد: این عزیزان در 26 خرداد سال 1344 به مقام شهادت نائل آمدند به گونه‌ای که شهادت شهدای موتلفه اسلامی کمتر از 8 ماه و پس از سخنرانی تاریخی امام (ره) در مورد قانون استعماری کاپیتولاسیون که منجر به تبعید ایشان شده بود صورت گرفت.

مسئول کانون جوانان شهدای موتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری از شهدای حزب موتلفه اسلامی با عنوان شهدای چهارگانه یاد کردند افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی و چهارمین سالروز شهادت طلایه‌داران آفتاب در سال 78 شهادت آنها را به شهادت اصحاب امام حسین(ع) تشبیه کردند و فرمودند: شهدا شجاع‌ترین و برترین انسان‌ها هستند اما این شهادت با آن شهادتی که در انزوا، در عزلت، در حالت رعب، در حالت تنهایی و فشار و هجوم وسوسه‌های دشمن و انواع و اقسام موانع و روادع در راه خدا اتفاق می‌افتد، پیش خدای متعال فرق دارد و شباهت آن شهادت به شهادت اصحاب امام حسین(ع)، بیشتر است.

هنردیده  با تاکید بر معرفی فرهنگ مجاهدت‌های شهدای حزب موتلفه به نسل جوان بیان کرد: چه الگوهایی مناسب‌تر از مجاهدت و مبارزه امثال عسکراولادی‌ها، امانی‌ها، لاجوردی‌ها، عراقی‌ها، اندرزگو‌ها و مرحوم حاج حیدری‌ها و بعضی که در قید حیات هستند، برای نسل جوان تأثیرگذار‌تر و هدایت‌گر است و جا دارد صدا و سیما و رسانه‌ها و نشریات و نویسندگان و محققان و پژوهشگران و هنرمندان به این مهم بپردازند.

وی با بیان اینکه بی‌ادعایی شهدای موتلفه اسلامی بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم دشمن است تصریح کرد:  به یقین اثبات بزرگی و بی‌ادعایی شهدای موتلفه اسلامی و یارانشان کار بزرگ و مؤثر و قابل تقدیری است که بهترین شیوه مبارزه با جنگ نرم دشمن قلمداد می‌شود.

مسئول کانون جوانان شهدای موتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه اهداف و بیانات شهدای موتلفه اسلامی هرچه بیشتر باید به نسل امروز منتقل شود گفت: آنها الگوهای بسیار خوبی در تبعیت از مرجعیت بودند احزاب در صورتی ماندگار می‌شوند و می‌توانند به کشور خدمت کنند که از روحانیت مبارز و انقلابی جدا نشوند.

هنردیده، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای موتلفه را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد و نام و خاطره این شهدای والامقام که با استبداد و استعمار مقابله و دستگاه جبار را متزلزل کردند، حرکتی است در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت . فرهنگی که رژِیم منحوس پهلوی را نابود ساخت و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی شبکه روحانیت و مساجد را عامل مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) بر روی شبکه روحانیت و مساجد سرمایه گذاری کرد که عامل اصلی نهضت و قیام انقلاب اسلامی بود و اگر گروه‌هایی مانند جوانان  موتلفه اسلامی به موفقیت‌هایی رسیدند به خاطر این بود که راه و روش روحانیت را دنبال کردند.

مسئول کانون جوانان شهدای موتلفه اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه شهدای حزب موتلفه با ایثار جان خود امید به  پیروزی را در دل‌ها زنده کردند افزود: با اقدام شجاعانه شهدای موتلفه اسلامی رژیم ستم شاهی از اجرای قانون کاپیتولاسیون عقب نشینی کرد و با عقب نشینی رژیم ستم شاهی از اجرای قانون کاپیتولاسیون امید به پیروزی نهضت اسلامی در دل‌ها مضاعف شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار