رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان گفت: طرح اجتماع محور حفاظت از پلنگ ایرانی در راستای حفاظت از گربه‌سانان در شهرستان دشتستان اجرایی شد.
کد خبر: ۴۴۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 14 June 2017
صادق پورسالم  ظهر امروز در آیین تجلیل از حامیان محیط زیست در دشتستان با اشاره به اهمیت مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: اکنون در این شهرستان 12 تشکل مردم نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند.

وی، یکی از مهمترین اقدامات محیط زیست دشتستان را حفاظت از پلنگ ایرانی خواند و افزود: این گونه جانوار نادر در کوه‌های گیسکان دشتستان زندگی می‌کند و  طرح اجتماع محور حفاظت از پلنگ ایرانی در راستای حفاظت از گربه‌سانان با مشارکت مردم اجراء شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان با اشاره به بیمه شدن افراد خسارت دیده از پلنگ ایرانی بیان کرد: پلنگ ایرانی در سال‌های پیش چندین بار به دام‌های مردم منطقه آسیب زده بود که خسارت برخی از دامداران پرداخت شده و بقیه نیز در مرحله رسیدگی است که به زودی شرکت بیمه‌گر آن را پرداخت می‌کند.

پورسالم با بیان اینکه حفاظت از پلنگ ایرانی در دشتستان  با مشارکت افراد محلی اجرایی شده گفت: این طرح شامل تحقیقات، پایش، برنامه‌های اجتماع‌محور، آموزش و توانمندسازی و اطلاع رسانی با رویکرد تبادل تجارب و درسهای آموخته  است.

وی تاکید کرد: آموزش و توانمند سازی افراد محلی در راستای اهداف برنامه حفاظت از پلنگ ایرانی، ایجاد ساختار پایش مشارکتی وضعیت پلنگ، گونه‌های طعمه و زیستگاه آن برای نخستین بار در شهرستان دشتستان، اجرایی شده  است،

در این مراسم از50  حامی و فعال محیط زیست شهرستان دشتستان  تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار