رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: احیاء شب‌های قدر از برنامه‌های مهم هیئت‌های مذهبی استان بوشهر است که این برنامه‌ها با مشارکت یک‌هزارو ۴۰۰ هیئت مذهبی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 12 June 2017
نوشاد نوشادی در گفت‌وگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه مراسم ویژه لیالی قدر در تمام نقاط شهری و روستایی استان بوشهر برگزار می‌شود اظهار داشت: شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان مراسم احیاء شب‌های قدر در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و امام‌زادگان استان بوشهر با حضور با شکوه مردم روزه‌دار استان بوشهر برگزار  می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری احیاء شب‌های قدر با مشارکت هیئت‌های مذهبی استان بوشهر تصریح کرد:احیاء شب‌های قدر از برنامه‌های مهم هیئت‌های مذهبی استان بوشهر است که این برنامه‌ها با مشارکت یک‌هزارو 400 هیئت مذهبی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر، دعا، نیایش، تلاوت قرآن کریم، مداحی، سخنرانی و عزاداری از برنامه‌های مهم شب‌های قدر در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: بیش از یک‌هزار و 400 هیئت مذهبی استان بوشهر در ایام ماه مبارک رمضان ضمن برگزاری محافل قرآنی، تفسیر آیات کلام وحی مراسم ویژه مقابله قرآنی در مساجد، حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها و بقاع متبرک، مشارکت همه جانبه در برپایی  احیاء شب‌های قدر دارند.

نوشادی، با اشاره به گستراندن سفره‌‌های افطاری و سحری با مشارکت خیران و افراد نیکوکار تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی با مشارکت خیران ضمن گستراندن سفره‌های افطاری، در شب‌های قدر اقلام غذایی روزه‌دار در سحر توزیع می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بیش از 1500 نقطه استان بوشهر سفره‌های افطاری در شب‌های قدر گسترانده می‌شود بر پرهیز از بدعت‌ها و جریانات خرافاتی تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، هیئت‌های مذهبی استان بوشهر برای پیشگیری از ورود بدعت‌ها و خرافات در مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) هوشیارانه عمل می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با تاکید بر توجه به نظم و امنیت در برگزاری مراسم عزاداری شهادت نخستین شهید محراب حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) تصریح کرد: همکاری و مشارکت هیئت‌های عزاداری با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای ایجاد نظم و امنیت از اولویت برنامه‌های این نهادهای مردمی است.

نوشادی، با اشاره به برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان گفت: برای شرکت در راهپیمایی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و با توجه به حساسیت این روز مهم برنامه‌ریزی مدونی شده که هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در این راهپیمایی باشکوه شرکت و علیه مستکبران و ظالمان فریاد می‌زنند.

وی از مشارکت پرشور هیئت‌های مذهبی در نماز عید سعید فطر خبر داد و افزود: ویژه‌ برنامه‌های شب ضربت‌خوردن و شب شهادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) در استان بوشهر و مراسم عزاداری به این مناسبت در نقاط مختلف استان بوشهر با حضور روزه‌دار با شکوه خاصی برگزار می‌شود و خللی در اراده مردم  برای حضور در این مراسم‌ها با تحرکات تکفیری‌ها ایجاد نمی‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار