مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان بوشهر با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 12 June 2017
شاهپور رجایی بعدازظهر امروز در نشست کمیته راهبردی طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان بوشهر با تاکید بر پلمپ شدن چاه‌های غیر مجاز کشاورزی و صنعتی استان بوشهر اظهار داشت: یک‌هزار و 500 چاه غیرمجاز در این استان وجود دارد که سال گذشته 82 حلقه چاه پر و مسلوب المنفعه شد و قریب به 2 هزار  پروانه چاه  آب در استان بوشهراصلاح و تعدیل شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تمامی چاه‌های استان بوشهر مجهز به کنتور می‌شوند افزود: 63 درصد چاه های کشاورزی استان بوشهر دیزلی هستند که  با برنامه‌ر یزی تمامی آنها به کنتور هوشمند برای برداشت آب براساس میزان تعیین شده مجهز می‌شوند.

رجایی  با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی  استان بوشهر بیان کرد: برای مقابله با بحران آب در استان بوشهر طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیر زمینی  اجرایی شده که نقش مهمی در احیاء چاه‌ها و جلوگیری از تنش آبی دارد.

وی بااشاره به برنامه‌های مهم امسال برای جلوگیری از بحران کم‌آبی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: انسداد چاههای غیر مجاز و نیز اصلاح و تعدیل پروانه چاهها از مهمترین اقدامات شاخص حوزه حفاظت و بهره برداری استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: اولویت پر کردن چاههای غیر مجاز بترتیب از چاههای محفوره سال 1395 و ما قبل آن  است.

رجایی با بیان اینکه  امسال اجرای طرح احیا و تعادل بخشی را با برنامه منسجم‌تری دنبال می‌شود اظهار داشت: نظر به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران و سازمان بسیج  سازندگی در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی هماهنگی‌های مقدماتی بین شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، حوزه بسیج و سپاه استان انجام شده و بزودی در قالب جلساتی در خصوص همکاری‌های مشترک و امضای تفاهم‌نامه بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی از مشارکت بسیج سازندگی در اجرای تعادل بخشی خبر داد و افزود: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان بوشهر با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ،کاهش منابع زیرزمینی در استان  بوشهر را از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و مردم  دانست و تاکید کرد: برداشت بی‌رویه و کاهش میزان بارندگی از مهم‌ترین علل و عوامل کاهش منابع زیرزمینی به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار