مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر، برای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان طرح‌های حرفه‌‌آموزی و مهارت‌افزایی اجرا می‌کند.
کد خبر: ۴۳۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 11 June 2017
عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل اقتصادی و معیشتی جویندگان کار اظهار داشت: بدون شک تنها راه گذشت از بحران بیکاری و حل مشکل  اشتغال و اشتغال‌زایی، مهارت‌آموزی است که در این راستا حرفه‌های گوناگون آموزشی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس ظرفیت‌های تولید و اشتغال استان بوشهر مهارت‌آموزی تدوین شده خاطر نشان کرد: بر این اساس ظرفیت‌های شهری، روستایی، کارگاهی و صنایع شناسایی و حرفه‌های مهارت‌آموزی تدوین شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی به امکانات نوین آموزشی مجهز شده است خاطر نشان کرد: برای بروزرسانی آموزش‌های مهارتی بر اساس پیشرفت‌های جوامع، کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به امکانات نوین و پیشرفته آموزشی مجهز شده است.

کازرونی  از اجرای طرح مهارت‌آموزی ویژه بازنشستگان آموزش و پرورش استان بوشهر خبرداد و گفت: با هدف پر کردن اوقات فراغت، مهارت آموزی و کمک به اشتغال بازنشستگان و فرزندان آنها آموزش فنی و حرفه‌ای برای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان بوشهر اجراء می‌شود.

وی،با بیان اینکه در حال حاضر دولت و بخش خصوصی به کمک یکدیگر آموزش‌های مهارتی را اجرا می کنند اظهار داشت: در گذشته تمرکز بر آموزش‌های مهارتی قبل از اشتغال و توسط دولت صورت می‌پذیرفت و در حال حاضر دولت و بخش خصوصی به کمک هم آموزش‌های مهارتی را اجرا و آموزش‌های متصل (مدرسه – مهارت) ‌مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار می‌تواند با همکاری کانون‌های بازنشستگی به طور مطلوب در سطح استان اجرایی شود تاکید کرد: به منظور ایجاد، گسترش و تقویت زمینه همکاری‌های مشترک و اجرای بندهای تکلیفی صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اسناد بالادستی و تحقق برنامه‌های مرتبط با سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری از جمله سیاست اقتصاد مقاومتی می‌تواند طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی را پیش برد.

کازرونی تصریح کرد: تبادل تفاهم‌نامه آموزشی بازنشستگان کشوری برای بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه بازنشستگان و خانواده‌های آنان است تا با حرفه آموزی از سوی سازمان آموزشی فنی و حرفه‌ای کشور، از توان ارزشمند آنان در رشد و پیشرفت جامعه استفاده شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: بازنشستگان در سراسر استان بوشهر می‌توانند با مراجعه به مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری یا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای محل سکونت خود برای آموزش خود و خانواده‌شان ثبت‌نام کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار