مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تولید میگو از مزارع پرورشی یکی از محصول مهم استان بوشهر در توسعه طرح‌های آبزی‌‌پروری است که در سال گذشته پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر ۴۸ میلیون دلار از محل صدور این محصول کسب کردند.
کد خبر: ۴۳۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 11 June 2017
عباسعلی زنده‌بودی در گفتگو با خبرنگار در بوشهر با بیان اینکه آبزی‌پروری یکی از مهم‌ترین طرح‌های شیلات استان بوشهر است اظهار داشت: بر این اساس طرح‌های پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس از سیاست‌های شیلات استان بوشهر است که نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری، اشتغال و صادرات دارد.

وی با اشاره به طرح‌های پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: 8 هزار هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر در منطقه 10 گانه برای پرورش میگو تعیین و وزیرساخت‌های آن آماده شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید میگو در استان بوشهر تصریح کرد: با افزایش سطح  پرورش، تولید میگو امسال نسبت به سال قبل افزایش 60 درصد مواجه می‌شود.

زنده‌بودی با بیان اینکه سال قبل 3 هزار و 800 هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به امر پرورش میگو اختصاص یافت افزود: پرورش دهندگان سال قبل توانستند از این اراضی 9 هزار تن میگوی پرورشی تولید کنند که 90 درصد آن صادر شد.

وی با اشاره به کسب درآمد 48 میلیون دلاری از محل صادرات میگوی پرورشی گفت: در سال گذشته پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر با صدور 8 هزار تن میگوی پرورشی 48 میلیون دلار  از محل صدور این محصول کسب کردند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت پرورش دهندگان میگو در 4 هزار و 200 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر تصریح کرد: امسال  4هزار و 200 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو اختصاص یافته که عملیات ذخیره سازی بچه میگو در بیش از 2500 هکتار از استخرهای پرورشی انجام شده است.

زنده‌بودی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل ذخیره  سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی بیش از یک میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در استخرهای این مزارع ذخیره سازی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار