رئیس اداره منابع آب شهرستان گناوه و دیلم از آمار بالای تخلفات در شهرستان‌های گناوه و دیلم در حریم بستر رودخانه‌ها و سواحل خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 11 June 2017
کرامت جوکار اظهار داشت: آمار بالای تخلفات در شهرستان‌های گناوه و دیلم در حریم بستر رودخانه‌ها و سواحل از یک سو به دلیل مرز مشترک حدود ۱۹۰ کیلومتری با دریای خلیج فارس و از سوی دیگر دارا بودن بیش از ۳۵۰ کیلومتر رودخانه های مهمی همچون دره گپ، شور چهار روستایی، گربه ای، امیری و ... است.

وی آمار سال ۱۳۹۵ شهرستان در رفع تصرف حریم رودخانه‌ها و سواحل دریا را ۱۶ مورد عنوان کرد و اضافه کرد: به استناد ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های ۳ و ۴ آن هرگونه دخل و تصرف، ساخت و ساز عیانی در حریم رودخانه ها و مسیل‌های آبی اعم از دائمی و فصلی و همچنین حریم ۶۰ متری دریا - جز با اجازه وزارت نیرو - ممنوع است.

جوکار ضمن تشکر از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با اداره منابع آب شهرستان گناوه و دیلم، افزود: بر مبنای وظیفه قانونی در حفاظت از رودخانه و سواحل، با هرگونه دخل و تصرف، ساخت و ساز یا اعیانی در حریم رودخانه و سواحل دریا به جد برخورد خواهد شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گناوه و دیلم گفت: در سال جاری ۴ مورد تخریب و رفع تصرف بالغ بر ۷ هزار و ۸۳۰ متر مربع حریم رودخانه و سواحل دریا اجرا شد. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار