رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم، صادرات محصولات مختلف غذایی و معدنی از استان بوشهر به قطر افزایش یافت.
کد خبر: ۴۳۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 11 June 2017
سیدحسین حسینی محمدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در امر صادرات کالاهای تجاری برخوردار است اظهار داشت: با توجه به فاصله اندک بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر فرصت مهمی برای صادرات محصولات مختلف از طریق ناوگان دریایی به این کشور فراهم است.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری در توسعه صادرات غیرنفتی تصریح کرد: در این راستا ایجاد خطوط کشتیرانی بین بوشهر بنادر مختلف قطر در امر صادرات غیر نفتی امر مهم  است و در اولویت قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر را 7 میلیون تن در سال دانست و اظهار کرد: اکنون تنها از 35 درصد این ظرفیت به میزان 2.5 میلیون تن در سال استفاده می‌شود که این ظرفیت فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری در استان بوشهر فراهم کرده است.

وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات از بوشهر بیان کرد: براساس آمارهای اولیه در دو ماه نخست امسال افزون بر 2.7 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از استان بوشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر از افزایش صادرات کالا از بوشهر به قطر خبرداد و گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و قطر و وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم، صادرات محصولات مختلف غذایی و معدنی از استان بوشهر به قطر افزایش یافت.

حسینی‌ محمدی از ارسال نخستین محموله مواد غذایی از بندر بوشهر به قطر خبرداد و خاطرنشان کرد: محموله مواد غذایی و محصولات میوه‌ای و تره‌بار از بندر بوشهر به مقصد قطر بارگیری و ارسال شد که روند صادرات از بندر بوشهر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های توانمندی در امر تولید و صادرات در استان بوشهر وجود دارد تاکید کرد: صادرکنندگان با در نظر گرفتن استانداردهای لازم، محصولات با کیفیت بالا به قطر صادر می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با تاکید بر تعیین رایزن اقتصادی بوشهر در قطر افزود: برای کمک به صادر کنندگان، فراهم کردن تسهیلات لازم و بازاریابی لازم است رایزن اقتصادی استان بوشهر در کشور قطر تعیین شود تا زمینه صادرات محصولات تسریع یابد.

حسینی‌محمدی، با اشاره به اینکه یکی دیگر از فرصت‌های مهم استان بوشهر در امر صادرات به قطر را سیمان و کلینیکر دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید سیمان روزانه از کارخانه‌های سه گانه سیمان استان بوشهر 12 هزار تن است که این مهم فرصت مناسبی برای صادر این محصول به قطر فراهم کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار