استاندار بوشهر گفت: بندر بوشهر با کشور قطر فاصله بسیار کمی دارد و تلاش داریم تا روابط بوشهر و قطر تقویت شود و شاهد افزایش مبادلات و مراودات تجاری و بازرگانی باشیم.
کد خبر: ۴۳۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 10 June 2017
مصطفی سالاری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی اظهار داشت: در راستای تقویت روابط تجاری و اقتصادی بوشهر با قطر پیگیری‌های زیادی را از سه سال پیش تاکنون داشته‌ایم و توافقاتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

وی از بررسی راهکارهای لازم برای تقویت روابط بوشهر با قطر خبر داد و اضافه کرد: شرایط با گذشته متفاوت است و شرایط خوبی برای تقویت این رابطه فراهم شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به این بندر بوشهر با بندر الرویس قطر فاصله ۱۴۰ کیلومتری دارد، شرایط برای تسهیل روابط این دو بندر فراهم است و طرح بندر آزاد تجاری بوشهر برای تقویت این روابط ارائه شده است که تا دو ماه آینده در مجلس بررسی می‌شود.

وی از تلاش برای افزایش مراودات با کشور قطر خبر داد و افزود: توافقات اولیه برای صدور ویزای قطر به بازرگانان و صادر کنندگان کالاهای ایرانی انجام شده است و جلسه تخصصی هیئت دولت برای توسعه مبادلات تجاری با کشور قطر هفته آینده تشکیل می‌شود.

سالاری از بررسی راهکارهای افزایش مراودات تجاری ایران و قطر با محوریت بوشهر در دولت خبر داد و تصریح کرد: استان بوشهر برای انجام اقدامات حمل و نقل کالا نیز ظرفیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت ناوگان دریایی بخش خصوصی و کاهش بروکراسی، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری جهاد کشاورزی ظرفیت استان بوشهر برای صادرات محصولات مختلف به قطر را مشخص کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار