رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی گفت: فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دامی گاو و گوساله در دشتی آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 10 June 2017
احمد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون رایگان تب برفکی گاو و گوساله با استفاده از پتانسیل اکیپ‌های ویژه واکسیناسیون بخش دولتی و خصوصی با توجه به سهمیه واکسن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی و شدیدا واگیر دار بوده که در گاو و گوساله با علائم تب، بی‌اشتهایی، زخم در دهان، ریزش بزاق، لنگش، کاهش تولید و تلفات احتمالی در دام‌های جوان همراه است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی بیان کرد: بیماری تب برفکی از لحاظ اقتصادی به دلیل کاهش شدید تولیدات، مرگ و میر در دام های جوان و هزینه های بالای درمان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: رعایت شرایط امنیت زیستی و قرنطینه‌ای، افزایش اطلاع دامداران در خصوص بیماری و عدم خرید از مناطق آلوده، کنترل تردد افراد به دامداری، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای در حمل و انتقال دام‌ها، اجرای برنامه مناسب ضد عفونی و انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا دامداران نقش مهم و اساسی دارد.

ایزدی افزود: از همه دامداران درخواست می‌شود با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری کرده و در صورت مشاهده علائم بیماری در دام‌ها بدون فوت وقت دامپزشکی را مطلع کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار