رئیس ستاد نماز جمعه همدان نیز در این جلسه از تلاوت قرآن کریم در حسینه امام (ره) همدان خبر داد و گفت: از اول تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در حسینه امام (ره) تلاوت قرآن کریم را خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۳۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 27 May 2017
رئیس اداره سیاسی فرمانداری همدان گفت:امسال همزمان باسالروز رحلت  امام خمینی(ره) اعزام به مرقد امام راحل عظیم‌الشان انجام نمی‌شود.
 
به گزارش ایسنا، مجتبی زارعی درستادبزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)شهرستان همدان، به معرفی کمیته‌هایی که درسالگرد رحلت امام خمینی(ره) برای برگزاری مراسم‌های مختلف همکاری خواهند کرد، پرداخت و افزود: در این راستا کمیته برگزاری مراسم چهاردهم و پانزدهم خرداد با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته امنیتی و انتظامی با مسئولیت اداره سیاسی و اجتماعی همدان، کمیته درمان و امدادهای پزشکی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته تغذیه و پشتیبانی با مسئولیت سازمان صنعت، معدت و تجارت و کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی با مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه در آستانه بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)قرار داریم، اظهار کرد: به علت تقارن ۱۴خرداد با ماه مبارک رمضان اعزام به مرقد امام راحل عظیم‌الشان انجام نمی‌شود به همین علت کمیته حمل و نقل در برنامه‌های خود نداریم.
 
رئیس ستاد نمازجمعه همدان نیز در این جلسه از تلاوت قرآن کریم در حسینه امام(ره) همدان خبر داد و گفت: از اول تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 19 در حسینه امام(ره) تلاوت قرآن کریم را خواهیم داشت.
 
عباس اسماعیلی با بیان اینکه تلاوت قرآن از صداوسیمای همدان پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: از بیش از 6 هزار نفر برای مراسم ارتحال امام(ره) در روز 14 خرداد در حسینه امام(ره) پذیرایی می‌شود که امید است بتوانیم مراسم خوبی برگزار کنیم.
 
رئیس کمیته ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) همدان نیز به برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) در استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: برای روز چهاردهم و پانزدهم خردادماه 2 برنامه پیش‌بینی کرده‌ایم به طوریکه روز 15 خرداد در حسینه امام(ره) علاوه بر جزءخوانی قرآن کریم، مداحی و سخنرانی خواهیم داشت.
 
محمدمهدی با بیان اینکه 15 خرداد ساعت 10صبح مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) در حسینیه برگزار می‌شود و سخنران این مراسم آیت‌الله موسوی‌اصفهانی است، ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه  ارتحال امام خمینی(ره) با رحلت حضرت خدیجه(س) همزمان است، چندین برنامه هیئتی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه به احتمال زیاد سیدعلی خمینی و ضرغامی سخنرانان این مراسم‌ها باشند، یادآور شد: پیشنهاد شده از سخنران‌های خود شهر نیز استفاده کنیم اما به علت اینکه درنظر داشتیم چهره ملی داشته باشیم از این افراد برای سخنرانی دعوت کردیم.
 
روحی با بیان اینکه مطابق هر سال برنامه نمادین  سالگرد امام خمینی(ره)در حوزه علمیه همدان با  حضور مسئولان و روحانیون برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال آرمان‌های انقلاب محور سخنرانی‌های روحانیون در روستاها و سطح استان همدان قرار می‌گیرد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان نیز در این جلسه  خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز یکسری برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده است.
 
داوود ابوترابی به توزیع بسته‌های فرهنگی در این روز اشاره کرد و افزود: امسال تعدادی از خوشنویسان ممتاز شهرستان همدان از اشعار امام خمینی(ره)آثاری را برای نمایشگاه خوشنویسی که به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برپا می‌شود، تهیه کرده‌اند.
 
وی همچنین اهدای کتاب به کانون‌های فرهنگی مساجد، برگزاری شعرخوانی صبح روز جمعه در آرامگاه باباطاهر و برپایی نمایشگاه عکس در مجتمع بوعلی را از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان خواند.
 
ابوترابی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: متأسفانه در دهه فجر و مراسم ارتحال امام(ره) برای حضور و گزارش‌دهی کمیته‌ها دچار مشکل هستیم چرا که همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند که امید است امسال همکاری لازم انجام شود.
 
محمود کتابی، مدیر آموزش و پرورش منطقه یک همدان نیز در این جمع با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌های ممکن برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم‌ها در استان استفاده خواهیم کرد، گفت: آموزش و پرورش ناحیه یک همدان درنظر دارد با سیاه پوش کردن فضای آموزشگاه‌ها، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و مداحی، برگزاری نمایشگاه تصاویر شهدای مدافع حرم و 15 خرداد، اعزام و اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان برای حضور در مراسم حسینه امام(ره)، برگزاری مراسم انس با قرآن و تقدیر از حائزین رتبه‌های برتر قرآنی در 11 رشته در باشکوه برگزار کردن مراسم ارتحال امام خمینی(ره) سهیم باشد.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار