قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: با افتتاح فازهای شش‌‌گانه پارس جنوبی در فروردین ماه تولید گاز در پالایشگاه‌‌های پارس جنوبی روزانه به ۵۵۰ میلیون متر مکعب رسید.
کد خبر: ۴۲۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 24 May 2017
حجت‌الله فریدونی ظهر امروز در جریان بازدید مدیران ارشد، رایزنان و کارشناسان وزارت خارجه از طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی، با بیان اینکه این منطقه مهم صنعتی و تولیدی از جایگاه مهمی در اقتصاد و صنعت کشور برخوردار است اظهار داشت: پارس جنوبی تبلور تخصص و توانمندی جوانان و دانشمندان ایرانی است که با تلاش آنان به ثمر نشسته است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مهمی در امر سرمایه‌گذاری در منطقه پارس جنوبی فراهم است خاطر‌نشان کرد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی از اولویت‌های این منطقه مهم صنعتی اقتصادی است که باید همگان در این امر مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تلاش کنند.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی آشنایی با ظرفیت‌های صنعت نفت در پارس جنوبی را یک ضرورت دانست و افزود: مدیران ارشد و رایزنان وزارت امور خارجه در جذب سرمایه گذاران خارج از کشور نقش مهمی دارند تا  زمینه فراهم کردن فرصت‌های بی بدیل سرمایه گذاری در قطب انرژی کشور  ایجاد کنند.

فریدونی، با  اشاره به مزیت‌های مهم منطقه پارس جنوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع پایین دستی افزود: دسترسی به آبراه بین المللی خلیج فارس، نزدیکی به خوراک اصلی صنایع پایین دستی و اراضی مناسب و قوانین حاکم بر مناطق ویژه و اقتصادی کشور از مزیت‌های بی نظیر سرمایه گذاری در این منطقه است که می‌تواند یک جهش اقتصادی در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به افتتاح 6 فاز گازی و تعدادی از مجتمع پتروشیمی در  سفر اخیر رئیس جمهور به منطقه پارس جنوبی گفت: با افتتاح فازهای شش‌‌گانه پارس جنوبی در فروردین ماه امسال، تولید گاز در پالایشگاه‌‌های پارس جنوبی روزانه به 550 میلیون متر مکعب رسید.

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه فازهای پارس جنوبی تا سال آینده تکمیل می‌شود گفت: امید  می‌رود  تا پایان سال 97 دیگر فازهای باقیمانده پارس جنوبی به بهره برداری برسد که در این صورت توسعه پارس جنوبی در بخش بالادستی  تکمیل می‌شود.

فریدونی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی برای کشور را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: باید سعی شود سرمایه گذاری‌ها در منطقه ویژه پارس به صنایع پایین دستی  سوق داد زیرا زنجیره تولید و ارزش افزوده‌ای که در این زمینه ایجاد می‌شود بسیار چشمگیر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار