در آستانه ماه مبارک رمضان ستاد استهلال استان بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تشکیل شد.
کد خبر: ۴۲۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 24 May 2017
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در نشست ستاد استهلال این استان  با بیان اینکه یکی از کارهای مهم در عرصه حیات انسانی، رصد تقویمی است، اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های زندگی طبیعی و عبادی انسان نیازمند شناخت ایام و تحقق وقوع زمانی خاص مثل ماه مبارک رمضان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به فعالیت نجومی گفت: کار رصد نجومی یک کاری است که هم در حوزه علم و هم در عرصه مدیریت امور معاش و امور عبادی بسیار مهم است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علما به حوزه علم نجوم توجه ویژه‌ای دارند خاطر نشان کرد:  از دیرباز در حوزه معارف اسلامی، بحث نجوم یک بحث جدی بوده و بسیاری از دانشمندان و فقهای بزرگ دینی به این معنا پرداخته‌اند.

نماینده  ولی فقیه  در استان بوشهر با بیان اینکه علم نجوم دانشی است که انسان همواره به دنبال کشف آن بوده است، افزود: علم نجوم هم در مجموعه معارف فرا اسلام خیلی مهم است و هم در مجموعه معارف اسلامی نقش مهمی دارد.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: همواره نگاه و آرزوی بشر این بوده که نجوم را کشف کند و در رابطه با زندگی خود از این مقوله استفاده کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم در استان بوشهر به نجوم علاقمند هستند، تصریح کرد: استان بوشهر بخاطر وضعیت جغرافیایی خاص، یکی از مناطقی است که از دیرباز در رابطه استهلال از آن استفاده می‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار