رئیس مخابرات و دیتا منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: در راستای تامین زیر ساخت‌های شبکه فیبر نوری مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی، ۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۴۲۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 23 May 2017
حمید طائبی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان بخش‌های ارتباط مخابراتی منطقه پارس جنوبی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ارتباط مخابراتی اظهار داشت: همگام بودن با فناوری‌های روز دنیا در تحقق اهداف چشم‌انداز توسعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی با تاکید بر به‌روز شدن فناوری‌های شرکت‌ها و صنایع به تجهیزات پیشرفته افزود: راه توسعه و پیشرفت در راستای ورود به بازارهای جهانی از طریق همگام شدن با  فناوری‌های پیشرفته و روز دنیا محقق می‌شود.

رئیس مخابرات و دیتا منطقه ویژه پارس جنوبی با بیان اینکه تامین زیر ساخت‌های ارتباطی مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس بسیار ضروری است تاکید کرد:  تلاش می‌شود تمامی امکانات و تجهیزات ارتباطی این منطقه مطابق با استانداردهای روز دنیا به روز رسانی شود  تا خللی در ارتباطات پایدار منطقه ایجاد نشود.

وی از اجرای 200 کیلومتر شبکه فیبر نوری در منطقه پارس جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد:  در راستای تامین زیر ساخت‌های ارتباطی مورد نیاز شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، 200 کیلومتر شبکه‌گذاری فیبر نوری در منطقه پارس جنوبی اجراء شد.

 طائبی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری در منطقه ویژه پارس با هزینه 75 میلیارد ریال اجرا شده است گفت: اجرای فیبر نوری در سطح منطقه منجر به جریان سریع ارتباطات و اطلاعات شده به طوری که هم اکنون شرکت‌های نفت و گاز پارس، مجتمع گاز پارس جنوبی، شرکت پلیمر آریاساسول و پتروشیمی مبین از بستر فیبر نوری برای تسهیل و تسریع ارتباطات خود استفاده می‌کنند.

رئیس مخابرات و دیتا منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به اینکه اجرای فیبر نوری در منطقه ویژه پارس در سال 1391 آغاز و در 5 مرحله اجرا شد گفت: 200 کیلو متر شبکه فیبر نوری از فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه تا بندر کنگان آغاز شده و در مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات مطنقه ویژه پارس آمادگی  وجود دارد تا در صورت ارائه درخواست از سوی شرکت‌های مستقر در منطقه و اخذ مجوزهای لازم فیبر نوری، این شبکه‌گذاری اجراء شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار