فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی کاملی در تامین امنیت خلیج فارس دارد.
کد خبر: ۴۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 23 May 2017
سردار علی رزمجو ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: سوم خردادماه روز بزرگی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است که بیانگر رشادت و دلاورمردی رزمندگان اسلام است.

وی ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی در سوم خردادماه حماسه‌ای بزرگ را در فتح خرمشهر رقم زدند که با وحدت و همدلی و رشادت و دلیری رزمندگان محقق شد و تا همیشه در یادها باقی مانده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: فرزندان این آب و خاک در سوم خرداد عزت، شکوه و سربلندی را برای مردم و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف، بیان کرد: ایران اسلامی امروز به رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در عرصه‌های مختلف در مقابله با بیگانگان و ایستادگی مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و دیگر گروه‌ها موفق بوده است.

تشریح عملیات بیت المقدس

سردار رزمجو به تشریح عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر پرداخت و اضافه کرد: این عملیات به مدت ۲۵ روز در منطقه عملیاتی به وسعت شش هزار کیلومتر مربع انجام شد که دارای سه مرحله بود.

وی به دستاوردهای بسیار مهم عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و ادامه داد: این عملیات کشورهای منطقه و جهان را وادار به واکنش کرد و سکوت این کشورها شکسته شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: در حالی که رزمندگان اسلام بعد از فتح خرمشهر ابتکار عمل را در دست داشتند اما ترسیم هندسه مقاومت و استرتژی دفاعی برای حفظ موازنه دفاع تدبیر ضروری و مهم بود.

وی گفت: برای این کار باید مواضع دفاعی و دورکردن آتش سلاح‌های سنگین رژیم بعث از مواضع خودی و مهلت ندادن به دشمن برای سازماندهی مجدد انجام می‌شد.

فتح خرمشهر حماسه‌ای بزرگ بود

سردار رزمجو، فتح خرمشهر را حماسه‌ای شگرف، ژرف و تکان‌دهنده دانست و اظهار داشت: فتح خرمشهر همچون نگینی تابناک بر تارک مقاومت سرسختانه ملت قهرمان و سلحشور ایران می‌درخشد.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی و آمادگی‌های عملیاتی نیروهای مسلح در دفاع از مرزهای کشور، اضافه کرد: ایجاد امنیت پایدار به‌ویژه در حوزه استراتژیک خلیج فارس با تکیه بر نیروی انسانی باتقوا، متعهد، متخصص، سازمان یافته، تجهیزات مناسب محقق شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: در روز بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری همایش بزرگداشت سوم خرداد، حضور در نماز جمعه، غبارروبی گلزار شهدا و . . . برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار