مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: در ادامه افزایش روند صادرات محصولات فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی بیش از ۴میلیون بشکه میعانات گازی این دو فاز صادر شد.
کد خبر: ۴۲۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 23 May 2017
علیرضا عبادی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در  منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم مجریان فازهای 20 و 21 پارس جنوبی است، اظهار داشت: استفاده از توانایی متخصصان داخلی، بهره‌برداری از توانمندی شرکت و صنایع مختلف داخلی و افزایش صادرات محصولات جانبی از مهم‌ترین سیاست‌های امسال در منطقه پارس جنوبی است.

وی با ابراز اینکه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی فروردین امسال وارد مدار تولید شد، خاطرنشان کرد: فازهای 20 و 21 روزهای پایانی فروردین ماه سال 96 به‌همراه دو مگاپروژه بزرگ دیگر شامل فازهای 17 و 18 و 19 پارس جنوبی توسط رئیس جمهور در عسلویه رسماً افتتاح شدند و به بهره برداری رسیدند.

مجری فازهای 20 و 21  پارس جنوبی، اجرای این دو فاز را  نمادی از توانمندی متخصصان صنعت نفت و گاز ایرانیان دانست و  گفت: با وارد مدار شدن دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی روزانه بیش از 50 میلیون مترمکعب شیرین‌سازی و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود که نمادی از توانمندی متخصصان صنعت نفت و گاز ایرانیان است.

عبادی،  تولید میعانات گازی را یکی از محصولات مهم دو فاز 20 و 21 پارس جنوبی دانست و افزود: مجموع میعانات گازی تولیدشده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی 5 میلیون و 252 هزار بشکه است که از این میزان تاکنون 4 میلیون و 2 هزار بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده است.

وی تولید میعانات گازی این فازها را دارای ثبات و رو به افزایش عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه به‌طور متوسط 48 هزار بشکه میعانات گازی در این دو فاز تولید و ذخیره سازی می‌شود.

مجری فازهای 20 و 21 پارس جنوبی از ارسال اتان تولیدی این دو فاز به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فازهای 20 و 21 با تولید محصولات مورد نظر وارد چرخه ارزآوری شده است که علاوه بر تولید و صادرات میعانات گازی، درحال حاضر اتان تولیدی این فازها هم به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار