مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کارگاه آموزشی – ترویجی کاربرد پروبیوتیک در صنعت پرورش میگو در استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 21 May 2017
ترویجی کاربرد پروبیوتیک در صنعت پرورش میگو با حضور بیش از ۶۰ شرکت کننده در  سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

رضا حسین پور گفت: با توجه به نقش پروبیوتیک در بهبود سلامتی میگو از طریق کنترل عوامل بیماری زا و بهبود کیفیت آب، همچنین به منظور ارتقا سطح دانش و آگاهی پرورش دهندگان و دست اندرکاران صنعت میگوی استان، پژوهشکده میگوی کشور(بوشهر) و شرکت تک ژن زیست با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی انتقال یافته های تحقیقاتی با عنوان کاربرد پروبیوتیک در صنعت پرورش میگو کردند.

حسین پور افزود: در این دوره بیش از ۶۰ نفر از پرورش دهندگان صنعت میگو، نمایندگان اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان، اتحادیه تکثیر میگو، کارشناسان اداره کل شیلات، اداره کل دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی و مدیریت صنایع کشاورزی حضور داشتند.

وی اظهار داشت: در ابتدای این کارگاه آموزشی دکتر قائدنیا رییس پژوهشکده میگوی کشور(بوشهر) در خصوص اهمیت و ضرورت بکارگیری پروبیوتیک مناسب و بهره وری از این فناوری مطالبی را مطرح و بر تجاری سازی پروبیوتیک بومی تاکید و اشاره نمودند که تولید پروبیوتیک باکتریای بومی به عنوان یکی از ۵ دستاورد وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۳۹۳ می باشد که متعاقب فروش دانش فنی پروبیوتیک فوق به شرکت تک ژن زیست در آذرماه ۱۳۹۳ انجام شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار