امام جمعه موقت بوشهر گفت: در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برخی‌ها جسد و کالبد سران فتنه می‌خواستند احیاء کنند ولی ملت ایران ظلم فتنه ۸۸ به نظام اسلامی هیچگاه فراموش نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷ 20 May 2017
حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه ماه شعبان فرصتی برای ورود به ماه مبارک رمضان است اظهار داشت: ماه با عظمت شعبان برای بندگان خدا فرصتی مهم برای آماده سازی برای ورود به ماه ضیافت الهی است که باید از دعاهای ارزشمند این ماه استفاده شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه خروش همگانی  ملت ایران در انتخابات، حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کرد افزود: ملت ایران با حضور حماسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی با اقتدار در سرنوشت خود  شرکت کردند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه چشم جهانیان به انتخابات 29 اردیبهشت ایران اسلامی دوخته است تصریح کرد: جهانیان به چگونگی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا چشم دوخته‌اند.

هاشمی با اشاره به اهمیت جایگاه انتخابات در نظام اسلامی ایران خاطر نشان کرد: انتخابات مهم‌ترین، عرصه سیاسی اجتماعی و مشارکت مردم در نظام سیاسی است و این عرصه تبلور عزت، اقتدار و همدلی ملت است.

وی با بیان اینکه مردم ایران در همه انتخابات حضور حداکثری خود را نشان داده‌اند گفت: گزارش‌ها حاکی است که از ساعات اولیه اخذ رای، مردم همیشه در صحنه استان بوشهر حضور حماسی خود را در عرصه نشان داده‌اند که پیش‌بینی می‌شود، همانند انتخابات گذشته حضور مردم استان بوشهر در این عرصه بیش از دیگر نقاط کشور باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ارج گذاشتن به مقام شامخ شهداء را از پیامدهای حضور  حماسی مردم در انتخابات دانست و افزود: انتخابات در ایران اسلامی که نماد مردم سالاری دینی است، در هیچ نقطه‌ای از جهان به این صورت نیست.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه انتخابات، عرصه آزادی زبان و  مشارکت در سرنوشت جامعه است افزود: حضور مردم در انتخابات، نشان از پشتیبانی ملت از ولایت، نظام اسلامی و انقلاب اسلامی است که مردم با حضور حماسی خود عشق به ولایت، امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی ایران نشان می‌دهند.

هاشمی با بیان اینکه در جریان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برخی ستادها بداخلاقی‌هایی از خود نشان دادند افزود:  کاندیداهای ریاست جمهوری گاهی حرف‌هایی زدند که شایسته ملت ایران نبود.

وی با تاکید بر این نکته که برخی بدخلاقی‌ها در ستادهای انتخاباتی مشاهده شد افزود: پخش موزیک‌های حرام در ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای اسلامی و اسراف در چاپ کاغذ و بنرهای تبلیغاتی از جمله مشکلات عرصه تبلیغات بود که باید برای انتخابات آینده در این عرصه چاره اندیشی شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه برخی افراد از فضای آزاد تبلیغات انتخابات سوء استفاده کردند تاکید کرد: برخی افراد می‌خواستند جسد مرده سران فتنه را احیاء کند ولی هرچه در این کالبدها دمیده شود مردم هوشیارتر و بیدارتر می‌شوند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه سران فتنه ظلم بزرگی به نظام اسلامی ایران کردند افزود: ملت ایران ظلم سران فتنه 88  به نظام اسلامی هیچگاه فراموش نمی‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه نتیجه انتخابات به زودی اعلام می‌شود افزود: نتیجه انتخابات در عرصه ریاست جمهوری و شوراها هر چه باشد باید بر اساس قانون به آن تمکین شود.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات یک حق‌الناس است گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در جریان تبلیغات انتخابات با هم رقابت داشتند ولی با تعیین نتیجه، این رقابت باید تبدیل به رفاقت شود و افرادی که برگزیده نشدند به افراد انتخاب شده باید تبریک بگویند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر، این روز را روز مقاومت و پیروزی نامید و خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس، خرمشهر عزیر را فتح کردند و به فرمایش امام راحل، فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است  به‌گونه‌ای که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار