مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: سیره انقلابی و اجتماعی آیت الله باریک بین در روایت مستند «قصه پدر» در سیمای مرکز قزوین تولید و بازگو می شود.
کد خبر: ۴۲۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 17 May 2017
به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای قزوینریال، حسن اکبری در این باره گفت: مستند «قصه پدر» زندگی انقلابی، سیاسی و اجتماعی آیت الله باریک بین و نقش ایشان در توسعه و عمران استان قزوین را بیان می کند.

اکبری اظهارداشت: دراین مستند زندگی این عالم را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش ایشان در دفاع مقدس، جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به جبهه های جنگ و منش و رفتار ایشان با رجال و گروه های سیاسی تشریح می شود.

وی افزود: انتخاب عنوان «قصه پدر» برای این مستند برگرفته از رفتار و منش پدرانه حضرت آیت الله باریک بین با رجال و گروه های سیاسی، مدیران و نخبگان استان و همچنین اهتمام ایشان برای محرومیت زدایی از چهره استان است.

اکبری یادآورشد: مستند تلویزیونی «قصه پدر» به تهیه کنندگی حمیدرضا محلاتی و کارگردانی محمد فیضی به مدت ۴۵ دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد:صداوسیمای مرکز قزوین زندگی مبارزاتی آیت الله باریک بین در قبل از انقلاب اسلامی را در مستندی دیگر با عنوان «تاجر زاده انقلابی» تولید کرده است.

آیت الله هادی باریک بین در سال ۱۳۰۹ در قزوین متولد شد و پس از کسب فیض از اساتید برجسته حوزه های علمیه قم و نجف اشرف به قزوین بازگشت و با پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین منصوب شد و علاوه بر حضور در جبهه های حق علیه باطل و پشتیبانی تدارکاتی رزمندگان اسلام، بسیاری از زیرساخت های دانشگاهی، حوزوی وامور عام المنفعه را در قزوین پایه ریزی کرد.

مرتضی باریک بین فرزند ارشد وی هم در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت رسید و آیت ا... باریک بین با روحیه ای مثال زدنی بر پیکر فرزندش نماز خواند تا نمونه عملی و بی بدیلی از اخلاص و شجاعت انقلابی را به همگان نشان دهد.

آیت الله باریک بین پس از عمری مجاهدت سیاسی، علمی و اجتماعی سرانجام در سن ۸۷ سالگی بدلیل نارسایی ریوی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار