مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: ساخت دو سد باغان و دشت پلنگ، تولید و اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی شهرستان دشتی رونق می‌بخشد.
کد خبر: ۴۲۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 17 May 2017
شاپور رجایی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران اداره منابع آب شهرستان دشتی اولویت اجرای پروژه های تامین آب را یک ضرورت خواند و آن را شریان اصلی در نیل به رونق صنعت تولید و اشتغال پویا دانست.

وی با بیان اینکه پدیده خشکسالی و برداشت بی‌رویه از منابع زیر زمینی صدماتی به وضعیت ذخائر آب استان بوشهر وارد کرده است اظهار داشت: با توجه به موقعیت رودخانه مند و قرار داشتن شهرستان دشتی در مسیر سیلاب‌های ورودی استان‌های مجاور، ضرورت اقدامات سازه‌ای از جمله مدیریت آبهای سطحی در اولویت کاری  قرار دارد.

وی با بیان اینکه بعد از شهرستان دشتستان بیشترین رونق کشاورزی بخصوص در عرصه زراعت در شهرستان دشتی است  تاکید کرد: قطعاً با احداث دو سد باغان و دشت پلنگ، تولید و اشتغالزایی در بخش کشاورزی رونق دوباره‌ای می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ممنوعه شدن  دشت‌های پنج گانه شهرستان دشتی خبرداد و خاطر نشان کرد: با ممنوع شدن برداشت آب از دشت‌های 5 گانه شهرستان دشتی، این مهم یک تهدید جدی برای آبخوان‌ها و سفره‌های آب زیر زمینی است و تنها راهی که باید این تهدید را به فرصت تبدیل شود، مهار و مدیریت آبهای سطحی و اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری است.

رجایی مشارکت جدی مسئولان را برای تسریع در اجرا و تامین اعتبار این پروژه‌ها، یک نیاز جدی برای این شهرستان دانست و تاکید کرد: البته وجود یک سفره آهکی در این شهرستان نباید سرعت طرح‌ها  را از مدیریت آبهای سطحی و استفاده از آبهای زیرزمینی  کاهش دهد چرا که به لحاظ کارشناسی بر این باوریم که سفره آهکی یک سفره استراتژیک است و در چنین مواردی استفاده از این نوع سفره ها بعنوان آخرین راه حل است و استحصال زود هنگام از آن غیر منطقی است و توجیه کارشناسی ندارد.

وی  به دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تعیین حریم و بستر رودخانه و رپرگذاری آنها، اجرای پروزه تغذیه مصنوعی قیزقلعه و اجرای چند پروژه دیگر در شهرستان دشتی از جمله اقدامات در حال اجرا  است.

فرماندار دشتی نیز با تاکید بر تقویت طرح‌های احیاء منابع آب این شهرستان تصریح کرد: در هدر رفت روان‌آبهای ناشی از بارندگی‌های بهمن 95 و فروردین امسال خلاء دو سد باغان و دشت پلنگ برای همگان بوضوح احساس شد و این تجربه باید سرآغاز تلاشی مضاعف برای همه دست اندرکاران برای تسریع در زیر ساخت‌های منابع آب استان، بخصوص این شهرستان باشد.

غلامرضا مهرجو ضمن آمادگی ، همراهی و همیاری کامل مجموعه خود با شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، کاهش سطح توقعات مردم، تعامل و پاسخگویی به آنان را از جمله توصیه‌های خود به رئیس جدید اداره منابع آب این شهرستان عنوان کرد.

در این آیین عبدالطیف عباسی‌نژاد بعنوان رئیس جدید اداره منابع آب شهرستان دشتی معرفی و از خدمات نعمت الله نجاتی تقدیر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار