امام جمعه عسلویه گفت: در مسئله شوراها دقت کنیم و خدا در نظر بگیریم؛ چهار سال فرصت به افرادی بدهیم که دغدغه خدمت دارند.
کد خبر: ۴۲۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 13 May 2017
حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه ضمن تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد امام عصر(عج) اظهار داشت: امام زمان(عج) مصلح، عالم، یار مظلومان، منجی بشریت و نابودکننده کفر و الحاد است.

وی اضافه کرد: این سوال در ذهن برخی افراد است که امام زمان(عج) چگونه و در چه سالی ظهور می‌کند؛ ظهور آقای غایب از نظر قطعی و حتمی است و همه ادیان به این نکته اذعان دارند و منتظر منجی هستند اما در مصداق آن اختلاف است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: بنا به مصالح مشخص از طرف حضرت حق، کسی زمان ظهور را نمی‌داند؛ در روایات پیامبر و ائمه آمده کسی که از ظهور خبر می‌دهد دروغگو و کذاب است. پیامبر(ص) در این زمینه فرمودند که ظهور حضرت مهدی مثل مسئله قیامت است و نیز فرمودند که مهدی نمی‌آید مگر ناگهانی مردم زمانی متوجه می شوند که ظهور اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در مسیر امام زمان باشیم و با اعمال خود پیرو آن حضرت باشیم و تکالیف شرعی خود را بدانیم و به آن عمل کنیم؛ زندگی خود را با ائمه تطبیق دهیم و باعث شادی خاطر آنها شویم.

هاشمی‌نژاد درخطبه دوم با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) ادامه داد: امام خمینی به مسئولان فرمودند که به حسب واقع این مردمی که شما را روی کار آوردند و روی مسند نشاندند ملاحظه آنها را بکنید و این جمهوری را تضعیف نکنید و نیز فرمود بترسید از روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل شود و بترسید که شاید یک ایام دیگر خدای نخواسته پیدا شود.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازی از سخنان رهبری در دیدار با معلمان افزود: رهبر انقلاب فرمودند که آنچه برای اداره کشور و حفظ کشور و منافع ملت به صورت فوری و فوتی لازم است، حضور مردم است و نباید صحنه را خالی کنیم؛ حضور مردم گره گشا است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر مردم تکیه می‌کند، گفت: حضور مردم است که دشمن از عظمت جمهوری اسلامی می‌ترسد؛ این هیبت، این اقتدار و این عزت ناشی از مردم و حضور  عظیم مردمی است

هاشمی‌نژاد اظهار داشت: رهبری در دانشگاه امام حسین به نامزدها هم توصیه‌های کردند از جمله اینکه قاطعانه بگویند می خواهند برای اقتصاد تلاش و عمل کنند و کنار حرفشان بمانند یا اینکه در وعده‌ها عزت ملی و استقلال ملت ایران خودنمایی کند و نیز امنیت و آرامش ملی را رعایت کنند و گسل‌های اعتقادی قومی و جغرافیایی مطرح نکنند. برای جذب چند رای حرفی نزنیم که امنیت ملی تضعیف شود و اگر کسی چنین خطایی مرتکب شود سیلی محکمی خواهد خورد مردم با کسی شوخی ندارند

وی با بیان اینکه نباید چیزی پنهانی از مردم داشته باشیم، تصریح کرد: بعضی به شعور مردم توهین می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند؛ یکی از اصول اصلی نظام آزادی است که مردم به پای آن خون داده‌اند؛ اینکه بگویند اگر فلانی بیاید آزادی مردم گرفته می‌شود، این چه حرفی است، چقدر جانبازان برای این آزادی جانباز شدند و چقدر خون ریخته شد.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: با وجود شخص یا فردی این آزادی دوام و قوام پیدا نمی‌کند؛ آزادی با مردم تامین می‌شود و اگر مردم صحنه را خالی کنند نظام به خطر می‌افتد. مردم ما آزادی غربی نمی‌خواهند؛ آزادی انقلابی می‌خواهند.

وی بیان کرد: بعضی سخنان ربطی به انتخابات ندارد؛ تخریب‌ها به صلاح کاندیداها و نظام نیست، برخی افراد در فضای انتخابات به ائمه توهین کردند و در خبرها آمده بود فرمانداری یا بخشداری مردم را تهدید کرده و خدا کند صحت نداشته باشد. نباید با موج سواری و فضاسازی به هر قیمتی از مردم رای بگیریم، عقیده بفروشیم و رای بگیریم.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: در مسئله شوراها هم دقت کنیم و خدا در نظر بگیریم؛ چهار سال فرصت به افرادی بدهیم که دغدغه خدمت دارند.

وی افزود: از عزیزان وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان تشکر می‌کنم که شب و روز نمی‌شناسند؛ حقا کار بزرگی انجام می دهند چه در عرصه داخلی و چه خارجی که به چشم نمی‌آید. اما بدانیم بخشی از این امنیت مدیون فداکاری این عزیزان است.

امام جمعه عسلویه به اشاره به برگزاری مراسم شب میلاد امام زمان، خاطرنشان کرد: حضور مردم و مسئولین کمرنگ بود. در زمینه تزیین و آذین‌بندی شهر سهل‌انگاری شده بود و نمی‌دانم علت چیست. باید در مجلس شادی امام زمان شرکت کنیم، در شهرهای دیگر در سالروز ولادت امام زمان جنب و جوش زیادی و شهر و محلات آذین‌بندی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار