معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: واحدهای شناور سازی استان بوشهر تسهیلات دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 10 May 2017
بهمن حروفی ابراهیمی در بازدید از واحد های شناورسازی استان بوشهر اظهار داشت: واحدهای شناور سازی که برای دریافت تسهیلات در هریک از بخش های مربوطه به بانک های عامل معرفی می‌کنیم می‌توانند از تسهیلات یارانه سود، بمنظور کاهش سود بانکی خود استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ تسهیلات سود بانکی برای متقاضیان ۱۸ درصد است صندوق توسعه صنایع دریایی به‌منظور حمایت‌های خود توانسته است این نرخ وام را به ۱۲ درصد ویژه شناورسازان دریایی که به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند کاهش دهد.

حروفی ابراهیمی ادامه داد: بخش دیگری از حمایت‌های صندوق، خدمات ضمانتنامه است که به‌منظور کمک به متقاضیان برای تسهیل در دریافت وام است که این ضمانتامه‌ها تا سقف ۵ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه صنایع دریایی و تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، جمعا ۱۵ میلیارد تومان قابلیت پوشش ضمانتنامه‌ای خواهد داشت که در راستای روان‌ساختن کار و فعالیت است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۷۳ فقره پرونده تسهیلات برای کمک به  واحد های شناورسازی تشکیل شده که از این تعداد  ۴۸ فقره پرونده به بانک‌های عامل به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان ارجاع داده شده است و از این مبلغ در حدود ۵۰ میلیارد تومان مصوبه بانک را دریافت کرده‌اند و مابقی در فرایند تصویب هستند.

معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: حمایت‌های متعددی در قالب تسهیلات بانکی برای واحد های شناور سازی در استان بوشهر نظیر شرکت صنعت و دریا و شرکت ایلکا صورت گرفته است که این نشان از پویایی صنعت کشتی‌سازی دراین استان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار