معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان در حوزه شناورسازی، به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان پرونده پرداخت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع شد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان وام کم‌بهره به واحدهای شناور سازی پرداخت شد.
کد خبر: ۴۲۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 10 May 2017
بهمن حروفی ابراهیمی ظهر امروز در بررسی مسائل و مشکلات واحدهای شناورسازی استان بوشهر با بیان اینکه این استان قطب ساخت سازه‌های دریایی از جمله شناورسازی است اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه شناور سازی دارد که توسعه این زیرساخت‌ها از برنامه‌های مهم امسال است.

وی از پرداخت  تسهیلات کم بهره و حمایت از واحدهای شناور سازی خبرداد و تصریح کرد: واحدهای شناورسازی که برای دریافت تسهیلات در هریک از بخش‌های مربوطه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند می‌توانند از تسهیلات یارانه سود، بمنظور کاهش سود بانکی خود استفاده کنند.

معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی با بیان اینکه سود تسهیلات واحدهای شناور سازی کمتر از سایر بخش‌ها است افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نرخ تسهیلات سود بانکی برای متقاضیان 18 درصد است صندوق توسعه صنایع دریایی بمنظور حمایت‌های خود توانسته این نرخ وام را به 12 درصد ویژه شناورسازان دریایی که به  بانک‌های عامل معرفی می‌شوند کاهش دهد .

حروفی ابراهیمی، بخش دیگری از حمایت‌های صندوق توسعه صنایع دریایی  را ارائه خدمات ضمانت‌نامه دانست و گفت:  ضمانت‌نامه بمنظور کمک به متقاضیان برای تسهیل در دریافت وام صادر می‌شود که این ضمانت‌نامه‌ها تا سقف 5 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه صنایع دریایی و تا سقف 10 میلیارد تومان از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، جمعا 15 میلیارد تومان قابلیت پوشش ضمانتنامه‌ای  دارد که برای روان ساختن کار و فعالیت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 73 فقره پرونده تسهیلات برای کمک به  واحدهای شناورسازی تشکیل شد خاطر نشان کرد:  از این تعداد  48 فقره پرونده به بانک‌های عامل  به ارزش 250 میلیارد تومان ارجاع داده شد و  از این مبلغ در حدود 50 میلیارد تومان  مصوبه بانک صادر شد و مابقی در فرایند تصویب هستند.

معاون فنی و برنامه‌ریزی صندوق توسعه صنایع دریایی تاکید کرد: حمایت‌های متعددی در قالب تسهیلات بانکی برای واحدهای شناورسازی در استان بوشهر نظیر شرکت صنعت و دریا و شرکت ایلکا  صورت گرفته که این نشان از پویایی صنعت کشتی سازی دراین استان است .

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار