مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر گفت: با توجه به وجود اسناد معتبر و کتاب‌های مرجع و تخصصی، کتابخانه تخصصی خلیج فارس با ۷ هزار عنوان در بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۲۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 10 May 2017
غلامحسین نظامی بعدازظهر امروز در همایش روز ملی اسناد و میراث مکتوب، با بیان اینکه اسناد معتبری در کتابخانه ملی استان بوشهر وجود دارد، اظهار داشت: 95 درصد اسنادی که در اداره کل اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر نگهداری می‌شود دولتی است و شامل اسناد و مکاتبات دستگاه‌های مختلف اداری از جمله گمرک در سال‌های 1340 تاکنون است.

وی با بیان اینکه 2 هزار سند درباره خلیج فارس و مناطق نفتی در مرکز اسناد ملی استان بوشهر نگه‌داری می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مرکز 20 هزار سند اهدایی مردمی نگه‌داری می‌شود که بخشی از آن‌ها شامل اسناد ازدواج قدیمی و مصاحبه با ناخدایان کشتی‌هایی است که به هند و آفریقا سفر می‌کردند.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی خلیج‌فارس در بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به وجود اسناد معتبر و کتاب‌های مرجع و تخصصی، کتابخانه تخصصی خلیج‌فارس با هفت هزار عنوان در بوشهر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های با موضوع بوشهر و خلیج‌فارس جمع‌آوری شده، تصریح کرد: با جمع‌آوری 7هزار عنوان کتاب با موضوعات بوشهر‌، جنوب و خلیج فارس زمینه برای فعالیت پژوهشگران فراهم شده است.

 نظامی با اشاره به جمع‌آوری چند میلیون سند در مرکز اسناد بوشهر بیان کرد: بخش عمده‌ای از این اسناد به موضوعات بوشهر و خلیج‌فارس اختصاص دارد و برخی دیگری از این اسناد هم در زمینه‌های بازرگانی‌، اقتصادی و مبادلات فرهنگی است‌.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر با اشاره به اینکه 150 نسخه قدیمی و خطی جمع‌آوری شده است، گفت: با راه‌اندازی تالار منابع دیجیتال زمینه برای دسترسی بیشتر پژوهشگران از این نسخه‌های قدیمی فراهم شده است.

وی، قدیمی‌ترین سند و نسخه خطی جمع‌آوری شده را مربوط به 2 قرن پیش دانست و گفت: قدیمی‌ترین سند مربوط به یک معامله ملکی زمین با قدمت 220 سال و قدیمی‌ترین نسخه خطی هم در زمینه  نوحه خوانی است که  به 2 قرن پیش بر می‌گردد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار