فرمانده انتظامی شهرستان گناوه از دستگیری سه نفر از اعضای یک باند با ۱۸ فقره سرقت خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 09 May 2017
سرهنگ داریوش مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به دنبال افزایش سرقت‌های اماکن و مغازه‌ها در نیمه دوم سال گذشته ماموران پلیس آگاهی به طور ویژه این سرقت‌های نسبتا مشابه را از لحاظ محل سرقت، مشاهدات شکات، وضعیت سارقان دستگیر شده، شیوه و شگرد آنها را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

وی بیان داشت: برابر بررسی به عمل آمده مشخص شد سارقان بومی بوده و اشرافیت بالایی نسبت به محل‌های سرقت داشته و با اطمینان از عدم حضور مال‌باختگان با شگردهای خاص خود اقدام به سرقت می‌کردند.

مردانی افزود: در ادامه بررسی‌ها دو نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار به نام‌های «ا. پ»  و  «ا . ا» شناسایی و طی عملیاتی هماهنگ دستگیر شدند که در بازجویی‌های خود به هفت فقره سرقت منزل و مغازه، دو فقره سرقت پلاک و ۹ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سارقان، اموال مسروقه را به مالخران سطح شهر فروخته که آنها نیز شناسایی و مقادیر زیادی اموال مسروقه کشف شد و با شناسایی آنها توسط مالباختگان به آنان عودت شد و در این حین یک نفر از همدستان سارقان نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در مجموع اموال مسروقه معادل سه میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال بوده که در همین راستا سارقان پس از تکمیل پرونده قضایی و اقرار به بزه های انتصابی با قرار مناسب روانه زندان شد.

مردانی با اشاره به عدم عاقبت‌اندیشی بزهکاران در ارتکاب به جرائم، گفت: همانگونه که سارقان در صدد سرقت هستند پلیس هم در کمین آنهاست و تجربه نشان داده است اغلب سارقان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در یکی از سرقت‌ها بدام می‌افتند و این افراد زندگی پر دغدغه و آسیب‌پذیری دارند لذا نیاز است فرزندان خود را پیرامون عواقب جرائم آموزش دهیم تا با عاقبت اندیشی در معرض اینگونه آسیب‌ها قرار نگیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار