مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: کارکنان پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی از ۱۱ هزار نفر تا سال آینده به ۲۰ هزار نفر افزایش می‌یابد که بخش عمده‌ای از این نیروها، بومی استان بوشهر هستند.
کد خبر: ۴۲۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 08 May 2017
مسعود حسنی ظهر امروز در نشست مدیرعامل  و مسئولان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه آلودگی‌های زیست محیطی در پارس جنوبی ناشی از فلرهای پالایشگاه‌ها کاهش یافته است اظهار داشت: با تلاش متخصصان مجتمع گازی پارس جنوبی میزان مشعل سوزی در مجتمع گاز پارس جنوبی که در سال 87، بیش از 3 میلیارد متر مکعب گاز بود، در سال گذشته به 400 میلیون متر مکعب کاهش یافت.

وی با اشاره به نقش مهم جلوگیری از مشعل‌سوزی در صرفه‌جویی اقتصادی افزود:  با اجرای طرح کاهش فلرینگ در منطقه پارس جنوبی، ضمن  جلوگیری از سوختن  3 میلیارد متر مکعب گاز ، 100 میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه میزان مشعل‌سوزی‌ در پالایشگاه‌های اول تا پنجم پارس جنوبی در سال‌های اخیر روند نزولی داشته خاطر نشان کرد: میزان مشعل‌سوزی پالایشگاه‌های این فازها در بین سال‌های 87 تا 95، بیش از82 درصد کاهش یافته است.

حسنی با بیان اینکه تا سال آینده همه فلرهای پالایشگاه پارس جنوبی خاموش می‌شود گفت:  با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، گازهای آن استحصال و در چرخه تولید قرار می‌گیرد

وی با اشاره  کاهش زمان تعمیرات در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تصریح کرد: زمان تعمیرات پالایشگاه‌های پارس جنوبی از 149 روز به 88 روز کاهش یافته که با افزایش تولید محصولاتی مانند پروپان، بوتان، گوگرد ضمن ارتقاء ارزش افزوده بیش از 1.6 میلیارد دلار بر درآمد این حوزه در سال افزوده است.

 مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر جذب نیروهای بومی استان بوشهر در پالایشگاه‌های پارس جنوبی خاطر نشان کرد: بیش از 85 درصد نیروهای پالایشگاه‌های 5 گانه پارس جنوبی که سال گذشته جذب شده نیروهای بومی هستند و این در حالی است که امسال 468 نفر نیروی رسمی جذب مجتمع گازی پارس جنوبی می‌شود که 50 درصد آنها به میزان 234 نفر بومی استان بوشهر است.

حسنی از افزایش نیروهای مجتمع گازی پارس جنوبی تا سال آینده خبر داد و افزود: کارکنان پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی از 11 هزار نفر تا سال آینده به 20 هزار نفر افزایش می‌یابد که بخش عمده‌ای از این نیروها، بومی استان بوشهر هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار