آمادگی استرالیا برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر
کد خبر: ۴۱۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 07 May 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، تیم پترسون در نشست با معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا قدردانی از مسئولان در توجه به توسعه سرمایه‌گذاری استرالیا در استان بوشهر اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده استان بوشهر در بین دیگر نقاط ایران از ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی برخوردار است که زمینه سرمایه‌گذاری در این استان را بیش از پیش فراهم کرده است.

وی با تاکید بر افزایش سطح روابط تجاری ایران و استرالیا تصریح کرد: روابط تجاری ایران با استرالیا در قبل بیشتر از سطح کنونی بود که افول سطح روابط به سبب تحریم‌ها و برخی تنش‌های بین‌المللی بوده است.

معاون سفیر استرالیا در ایران با اشاره به بازسازی روابط ایران با استرالیا خاطر نشان کرد: اکنون در مرحله‌ای قرار داریم تا روابط ایران با استرالیا بازسازی شود و به سطح قبلی که ایران بزرگترین شریک تجاری استرالیا بود برگردد.

پترسون از اعزام هیئت‌های تجاری و اقتصادی استرالیا به ایران خبرداد و گفت: در ماه‌های اخیر شاهد اعزام هیئت‌های تجاری و اقتصادی استرالیایی به تهران بودیم که فرصت‌های تجاری و اقتصادی دو سویه را بررسی و تقویت کنند و این در حالی است که هیئت‌های ایرانی هم به استرالیا اعرام شدند.

وی با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  به ملبورن استرالیا افزود: در سفر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت و معدن  در کنفرانس بین المللی معادن و منابع در ملبورن استرالیا  توانمندی‌های بخش معدن ایران و  فرصت‌های سرمایه گذاری در این حوزه به سرمایه گذاران و شرکت‌های بین المللی تشریح  کرد.

معاون سفیر استرالیا در ایران  با بیان اینکه این سفرها نشان از تقویت روابط ایران و استرالیا است افزود: سفرهای  مسئولان و هیئت‌های اقتصادی دو کشور نشان دهنده گسترش روابط ایران و استرالیا است.

پترسون، مدیریت منابع آب را یکی از چالش‌های استرالیا دانست و با تاکید انتقال تجربیات  در این عرصه خاطر نشان کرد: تجربه خوبی در مدیریت منابع آب استرالیا برای انتقال به استان بوشهر وجود دارد به گونه‌ای که متخصصان استرالیایی در سفر به ایران برای احیاء دریاچه ارومیه اقدامات مهمی ارائه دادند.

وی توسعه همکاری در منابع گازی ایران را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایران دارای دومین منابع بزرگ جهان است و این در حالی است که استرالیا در ۵ سال اخیر بر روی منابع عظیم گاز مایع ۷ پروژه بزرگ در استرالیا اجرا کرده که می‌تواند در پروژه‌های گازی ایران مشارکت کند.

معاون سفیر استرالیا در ایران با اشاره به اینکه روابط تجاری ایران با استرالیا تقویت می‌شود تصریح کرد: در راستای تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی میان ایران و استرالیا، دفتر کمیسیون تجارت استرالیا در تهران بازگشایی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار