معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بوشهر با بیان اینکه سالانه ۵۰ هزار تن آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود گفت: ۳۴ هزار هکتار اراضی استان بوشهر برای آبزی پروری شناسایی شده که از این رقم ۱۰ هزار هکتار آماده کشت است.
کد خبر: ۴۱۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 07 May 2017
سعید زرین‌فر ظهر امروز در نشست مسئولان امور اقتصادی و تجاری استان بوشهر با معاون سفیر استرالیا در ایران با اشاره به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی استان بوشهر به مزیت‌های عمده این استان اشاره کرد و اظهار داشت: نفت، گاز پتروشیمی، کشاورزی، شیلات، صیادی، صنعت و معدن، گردشگری و تجارت از عمده مزیت‌های استان بوشهر است.

وی با اشاره به وجود 11 میدان نفتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: 14 درصد نفت خشکی کشور در استان بوشهر استحصال می‌شود ضمن اینکه استان بوشهر رتبه نخست تولید نفت از فلات قاره دارد و بزرگ‌ترین پایانه نفتی کشور هم  در این استان مستقر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر با بیان اینکه 58 درصد گاز کشور در بوشهر تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: پارس جنوبی در استان بوشهر با اجرای فازهای پالایشگاهی به عنوان قطب  اقتصادی کشور شناخته می‌شود.

زرین‌فر به ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: استان بوشهر 320 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که  150 هزار تن تولید خرما از 6 میلیون اصله نخل از جمله مزیت‌های این استان است.

وی با بیان اینکه 600 هزار تن گوجه خارج از فصل در استان بوشهر تولید می‌شود تصریح کرد: وجود 60 هزار هکتار اراضی استان به گیاهان شورپسند از دیگر مزیت‌های استان بوشهر در بخش کشاورزی است.

معاون استاندار بوشهر به مزیت‌های استان بوشهر در بخش شیلات شامل صیادی و آبزی پروری اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور در بندر دیر، وجود 18 بندر صیادی و 23 اسکله صیادی از جمله ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش شیلات است.

زرین‌فر با بیان اینکه سالانه 50 هزار تن آبزیان در استان بوشهر صید می‌شود تصریح کرد: 34 هزار هکتار اراضی استان بوشهر برای آبزی پروری شناسایی شده  که از این رقم 10 هزار هکتار آماده کشت است و 10 سایت پرورش میگو هم در استان بوشهر فعال است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت پژوهشکده بیماری های میگو در بوشهر گفت: متوسط تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر 14500 تن در سال است که معادل 68 درصد تولید کشور است و اکنون 2 کارخانه تولید غذای آبزیان و 16 مرکز تکثیر و تولید بچه میگو و 25 کارخانه فرآوری میگو در استان بوشهر فعالیت دارند.

زرین‌فر با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در عرصه گردشگری اظهار داشت: در این استان 12 منطقه نمونه و 10 دهکده گردشگری شناسایی شده و 155 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست در استان بوشهر داریم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر برای همکاری با استرالیا در سرمایه‌گذاری صنعتی و کشاورزی آمادگی دارد خاطر نشان کرد: با  توجه به وجود ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در عرصه نفت، گاز، شیلات و آبزی پروری، این استان آماده همکاری و حمایت از حضور سرمایه گذاران استرالیایی در بوشهر است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار