مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: درآمد گمرگات گناوه و ریگ در یک ماه گذشته به میزان ۱۶.۱ میلیارد ریال وصول شد.
کد خبر: ۴۱۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 06 May 2017
منصور بازیار با بیان اینکه سال قبل 60 هزار تن کالا از طریق گمرک گناوه وارد کشور شده است اظهار داشت: در سال گذشته  60 هزار و 35  تن کالا به ارزش 187 میلیون دلار از طریق گمرگ گناوه وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه واردات کالا در بندر گناوه   نسبت به سال 1394 بیش 27 درصد افزایش یافته است خاطر نشان کرد: گمرک گناوه در بین گمرکات پانزده‌گانه استان بوشهر مقام دوم در واردات کالا به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک بندرگناوه با اشاره به صادرات بیش از 8.6 هزار تن از گمرک گناوه بیان کرد: سال قبل 8 هزار و 648 تن کالا به ارزش 1.9 میلیون دلار از گمرک بندر گناوه صادر شده است.

بازیار با اشاره به 15 هزار تن کالای کاپوتاژی در گمرک گناوه خاطر نشان کرد: سال قبل 15 هزار تن کالا به ارزش 367 میلیارد تومان در گمرک گناوه کاپوتاژ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش دارد.

وی از افزایش درآمدهای وصولی در  گمرک گناوه  خبرداد و بیان کرد: در سال گذشته 224 میلیارد تومان از درآمدهای گمرک گناوه وصول شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن رشد 27 درصدی دارد.

مدیرکل گمرک بندرگناوه با اشاره به واردت کالا از بندر ریگ در شهرستان گناوه بیان کرد: 3 هزار 239 تن کالا از طریق بندر ریگ وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 13 درصد کاهش دارد.

بازیار، ارزش کالاهای وارداتی از گمرک بندر ریگ را 8.6 میلیون دلار دانست و خاطر نشان کرد: صادرات در گمرک بندرریگ 4 تن به ارزش17 هزار تن ثبت شده است.

وی واردات خودرو سواری را  مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سال قبل 765 دستگاه خودرو سواری به ارزش 20.8 میلیون دلار از گمرک گناوه ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بندرگناوه با اشاره به افزایش درآمد گمرکات ریگ و گناوه خاطر نشان کرد: درآمد گمرگات گناوه و ریگ در یک ماه گذشته به میزان 16.1 میلیارد ریال وصول شد.

بازیار از کاهش واردت در ماه گذشته از گمرک گناوه خبرداد و افزود: واردات کالاهای خارجی ازطریق گمرک این شهرستان در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

وی با بیان اینکه واردات فروردین ماه امسال در قالب 115 فقره اظهارنامه به میزان یک‌هزار و 545 تن کالا  ثبت شده است تصریح کرد: این کالاها که به ارزش چهار میلیون و 631 هزار دلار بود از نظر وزن 16 درصد و از لحاظ ارزش 12 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بندرگناوه با اشاره به صادرات کالا از گمرک گناوه کرد: در فروردین امسال 33 تن کالا شامل ماهی، دام زنده، تخم سبزیجات و مخزن سیمان پاش به ارزش 78 میلیون دلار از گمرک این بندر صادر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار