دادستان عمومی و انقلاب بوشهرگفت: برای پیشگیری و جلوگیری تخلفات و جرم‌‌های انتخاباتی در استان بوشهر کمیته‌ بررسی و پایش فضای مجازی تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۱۹۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 06 May 2017
علی حسن‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری انتخابات مهم 29 اردیبهشت اظهار داشت: برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای در 29 اردیبهشت و برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، همه دستگاه‌های مرتبط، با تعامل و همکاری تمهیدات لازم را فراهم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پرونده‏‎ تخلفاتی برای نامزدهای انتخاباتی در دادگاه‌ها و دادسراهای استان بوشهر تشکیل نشده است گفت: در راستای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هیچ پرونده قضایی در استان بوشهر تشکیل نشده و کسی به دادگاه و دادسرا احضار نشده است‌.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر از رصد فضای مجازی برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مجرمانه و تخلفات انتخاباتی خبرداد و افزود: تمامی فعالیت‌های انتخاباتی  از طریق شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری و کانال‌های تلگرامی رصد و پایش می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به تعیین کمیته‌ بررسی و پایش فضای مجازی در استان بوشهر تصریح کرد: برای پیشگیری و جلوگیری تخلفات و جرم‌‌های انتخاباتی در استان بوشهر کمیته‌ بررسی و پایش فضای مجازی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان در فضاهای انتخاباتی گفت: در صورت مشاهده تخلفات و جرائمی مانند شایعه پراکنی و انتشار مطالب خلاف واقع توهین نسبت به نامزدهای انتخاباتی و تبلیغ علیه نظام و دامن زدن به مطالبات غیرقانونی و دیگر جرائمی از این قبیل، کمیته‌ بررسی و پایش فضای مجازی مراتب را برای رسیدگی قانونی به مرجع قضایی منعکس می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با تاکید بر این نکته که محتوای فضاهای مجازی بر عهده منعکس شده آن است بیان کرد: چنانچه این تخلفات از طریق فضای مجازی صورت گیرد هم مدیر پایگاه‌ و یا گروه و کانال تلگرامی و هم عضوی که اقدام به انتشار این محتوای مجرمانه کرده ودارای مسئولیت است، باید پاسخگوی مراجع قضایی باشند.

حسن‌پور تاکید کرد: تمام افراد فعال در سایت‌ها و کانال‌ها و شبکه‌های مجازی، مسئول محتوای منعکس شده در فضای یاد شده هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار