رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه گفت: در راستای شناخت معروف‌ها و منکرها در فضای انتخابات ریاست جمهوری حزب موتلفه اسلامی این فریضه مهم اسلامی را برای جلوگیری از مشکلات تدوین کرده است.
کد خبر: ۴۱۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 06 May 2017
محمدباقر بومیان صبح امروز در نشست با اعضای حزب موتلفه اسلامی بوشهر با تاکید بر رعایت معروف‌ها و منکرها در فضاهای مختلف اجتماع اظهار داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی در بخش‌های مختلف در راستای ترویج این فریضه الهی فعالیت‌های مهمی انجام و طرح‌هایی  را تدوین کرده است‌.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی بیشتر به عفاف و حجاب پرداخته می‌شود تصریح کرد: برای توسعه دامنه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ها و سیاست‌های جدیدی مدون و در جامعه تسری یافت.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تدوین امر به معروف و نهی از منکر در بخش حفاظت محیط زیست افزود: بعد از ابلاغ سیاست کلان محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب که بند 4 آن استفاده از ظرفیت امر به معروف در حفظ محیط زیست است طرح کلی در حزب موتلفه تدوین و مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

بومیان از تدوین معروف‌ها و منکرها در بخش اقتصاد مقاومتی خبرداد و خاطر نشان کرد: در این بخش طرح‌های مهمی برای تسریع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از مشکلات تدوین و در اختیار مجریان اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تدوین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه فرهنگی تصریح کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، پژوهش‌هایی در این بخش انجام شده که برای اجراء در اختیار مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این فریضه الهی در حوزه سیاسی تاکید کرد: 2 سال است که در حوزه سیاسی، اجتماعی و فضاهای مجازی این شورا فعال شده که طرح‌های مهمی تدوین و اجرایی شده است.

بومیان از راه‌اندازی کانال اولیاء در شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی خبرداد و گفت: این کانال که رویکرد آن ویژه آحاد مختلف اجتماع است در 13 استان راه‌اندازی شده که نقش مهمی در ترویج این فریضه الهی و پیشگیری از برخی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر توجه به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در فضای انتخاباتی گفت: انتخابات در نظام اسلامی ایران با کشورهای غربی بسیار تفاوت دارد چراکه در نظام اسلامی ارزش‌ها و اعتقادات مورد توجه قرار دارد و شناخت معروف‌ها و منکرها در این حوزه امری مهم و ضروری است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه معروف‌ها و منکرهای انتخابات در این شورا تدوین شد خاطر‌نشان کرد: در راستای شناخت معروف‌ها و منکرها در فضای انتخابات ریاست جمهوری حزب موتلفه اسلامی این فریضه مهم اسلامی را برای جلوگیری از مشکلات تدوین کرده است.

بومیان بیان کرد: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در زمینه شرکت در انتخابات، فعالیت مجریان، ناظران و داوطلبان انتخابات، حامیان، طرفداران نامزدهای انتخاباتی، تبلیغات و رای‌دهندگان در شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی تدوین شده است.

وی با تاکید بر این‌که این معروف‌ها و منکرها بر‌اساس آموزه‌های دینی و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده افزود: در این زمینه تلاش شده در بخش‌های مختلف انتخاباتی ارزش‌های اسلامی و دینی مورد توجه قرار بگیرد تا از آسیب‌ها پیشگیری شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه ‌با تاکید بر توجه محتوای تبلیغات نامزدهای انتخابات بر‌اساس ارزش‌های اسلامی خاطر‌نشان کرد: نامزهای انتخاباتی باید تقوای سیاسی و رسانه‌ای در تبلیغات به‌کار بگیرند و از ارائه شعارهای وعده‌ای و غیرعملیاتی پرهیز کنند.

بومیان با تاکید بر پرهیز از تصاویر و طرح‌های ضد ارزشی در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری بیان کرد: تطمیع و تهدید، وعده دروغ، اسراف در تبلیغات، تجمل‌گرایی، خرید و فروش رای، سوء استفاده از تربیون‌ها و امکانات عمومی در حوزه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، منکر  محسوب می‌شود.

وی استفاده از شیوه‌ها و ابزارهای قانونی و سالم، صداقت، رعایت حریم خصوصی مردم و توجه به قانون انتخابات را از معروف‌های انتخابات دانست و تاکید کرد: حضور همگانی و پرنشاط در عرصه انتخابات، تشویق دیگران برای حضور در پای صندوق‌های اخذ رای، انتخاب درست و  شناخت فرد اصلح از معروف‌ها در این حوزه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار