مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توسعه صنایع عمل‌آوری و بسته‌بندی آبزیان زمینه افزایش صادرات محصولات شیلاتی استان بوشهر فراهم شده به‌گونه‌ای که سال قبل ۳۳ هزار تن آبزیان این استان صادر شد.
کد خبر: ۴۱۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 03 May 2017
مصطفی قلی‌پور با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در بخش تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی برخوردار است اظهار داشت: ظرفیت محصولات کشاورزی و شیلاتی زمینه توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری  این محصولات را فراهم کرده است.

وی از ایجاد واحدهای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: برای افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی استان بوشهر با توجه به ظرفیت بالای این استان  برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به حمایت از صنایع فرآوری محصولات کشاورزی افزود: صنایع فرآوری محصولات جدید از خرما و آبزیان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند و تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

قلی‌پور با اشاره به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به صنایع کشاورزی خاطرنشان کرد: سال قبل 20 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای رونق تولید به صنایع کشاورزی استان بوشهر پرداخت شد و این در حالی است که امسال این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه 60 واحد فرآوری صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی در استان بوشهر فعال است تصریح کرد: 30 واحد صنایع فرآوری عمل‌آوری و فرآوری آبزیان و 30 واحد فرآوری خرما در استان بوشهر فعال است که نقش مهمی در توسعه صادرات دارند.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات محصولات شیلاتی استان بوشهر خبرداد و افزود: 33 هزار تن آبزیان موکول و غیرموکول سال گذشته به ارزش 148 میلیون دلار از استان بوشهر صادر شد.

قلی‌پور با اشاره به صادرات خرمای استان بوشهر بیان کرد: 25 هزار تن خرما و محصولات جانبی آن به ارزش 30 میلیون دلار به کشورهای مختلف آسیایی از جمله چین، ویتنام، امارات متحده عربی، عمان و روسیه صادر شده است.

وی، طرح‌های پرورش ماهی در قفس وطرح‌های گلخانه‌ای و مکانیزه کشاورزی را از اولویت‌های استان بوشهر دانست و گفت: این طرح‌ها ضمن حمایت ویژه از تسهیلات لازم برای راه‌اندازی آنها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برخوردار می‌شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار