مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است که در این زمینه ۴۰ درصد مدارس تحت پوشش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.
کد خبر: ۴۱۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴ 03 May 2017
ناصر کرمی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با گرامیداشت هفته معلم و استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: استفاده از آثار  شهید مرتضی مطهری نقش مهمی در تعلیم و تربیت موفق دارد که این آثار در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این نکته که معلمان جایگاه ویژه‌ای در عرصه اجتماع دارند تصریح کرد: بزرگداشت منزلت مقام معلم در واقع بزرگداشت جایگاه علم، دانش و معرفت و ارزش‌های جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مردم فرهنگ دوست این استان توجه و احترام خاصی به فرهنگیان می‌گذارند خاطر نشان کرد: تکریم و احترام معلمان و فرهنگیان سبب دلگرمی حوزه تعلیم و تربیت شده که از همراهی همه مردم و مسئولان قدردانی می‌شود.

کرمی از اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد:  این نهاد آموزشی برای حفظ دانش آموزان به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی از آسیب‌های مختلف برنامه‌های متنوعی دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در بیرون مدارس و عواقب آن دامن‌گیر آموزش و پرورش است افزود:  طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر است که در این زمینه 40 درصد مدارس تحت پوشش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 19 هزار و 800 تن از دانش‌‌آموزان تحت پوشش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند گفت: فضای مجازی و طلاق بیشترین آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزان ارزیابی و استان بوشهر در حوزه مواد مخدر از استان‌های سبز معرفی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر پیشگیری، مقدم بر درمان است، بیان کرد: ایجاد نهضت فرهنگی برای پیشگیری از آسیب‌ها از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان و جامعه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار