همزمان با روز جهانی کارگر در مراسم ویژه‌ای کارگران نمونه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی تجلیل شدند.
کد خبر: ۴۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 02 May 2017
مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی بعدازظهر امروز در منطقه پارس جنوبی برگزار شد.

در این مراسم سرپرست اداره اشتغال منطقه ویژه پارس با تبریک این روز مهم نقش مهم کارگران در عرصه اقتصاد و صنعت مهم دانست و اظهار داشت: کارگران نقش تاثیرگذاری در به حرکت درآوردن چرخ صنعت، تولید و  اقتصاد جامعه دارند که این افراد قابل و درخور سپاس و قدردانی هستند.

عقیل منفرد با بیان اینکه  خدمات کارگری در منطقه پارس جنوبی مورد توجه ویژه است افزود: کاهش پرونده‌های دعاوی کارگری در منطقه ویژه پارس ناشی از افزایش بازرسی‌های این اداره برای کاهش موارد نقض قانون توسط شرکت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر دعاوی اختلافی در زمینه اختلافات کارگر و کارفرما، بیمه بیکاری و بررسی مشاغل سخت و زیان آور بوده ‌از کاهش 18 درصدی پرونده‌های دعاوی این اداره در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ما قبل از آن خبر داد.

سرپرست اداره اشتغال منطقه ویژه پارس افزود : در مورد امنیت شغلی کارگران هماهنگی با دیوان محاسبات کشور و حسابرسی شرکت ملی نفت ایران برای نیل به این هدف انجام شده است و در زمینه حمایت از کارفرماها نیز یکپارچه سازی قراردادها و آیین نامه انظباطی کارگاه‌ها را مد نظر قرار دادیم.

عقیل منفرد، انتخابات شوراهای کارگری برای انتخاب نماینده کارگران در احقاق حقوق کارگران و بحث مکانیزاسیون کلیه رسیدگی‌های پرونده‌های کارگری را از سایر اقدامات مهم اداره اشتغال منطقه ویژه پارس خواند.

افزایش به‌کار‌گیری نیروهای بومی در منطقه ویژه پارس قابل مقایسه با گذشته نیست

فرماندار شهرستان عسلویه نیز در همایش روز جهانی کار و کارگر اقدامات سازمان منطقه ویژه پارس در زمینه افزایش اشتغال نیروهای بومی منطقه در طرح‌های توسعه پارس جنوبی را غیر قابل مقایسه با سالهای قبل دانست.

عبدالله نادری  روند اشتغال و به کار گیری نیروهای بومی در طرح‌های پارس جنوبی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به لطف حمایت‌های مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس بخش قابل توجهی از نیروهای بومی در طرح‌های توسعه پارس جنوبی مشغول به کار شدند و پیگیری پرداخت مطالبات کارگران در مدیریت کار و اشتغال منطقه ویژه قابل تحسین است.

وی وجود امنیت بالا در منطقه استراتژیک پارس جنوبی را ناشی از تعامل سازنده مردم و نفت در این منطقه خواند و تصریح کرد: در سایه تعامل مشکلات منطقه قابل حل است.

در این مراسم از  کارگران نمونه شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس جنوبی تجلیل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار