ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر اعلام کردند: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید توجه داشته باشند که برای پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و گشودن گره‌ها به بیرون از مرزها نگاه نکنند.
کد خبر: ۴۱۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 29 April 2017
امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با گرامیداشت اعیاد ماه شعبان ویژگی‌های این ماه با عظمت را برشمرد و اظهار داشت: ماه شعبان از ویژگی‌های مهمی برخوردار است که اجرای اعمال آن انسان را از بسیاری از بدی‌ها و گناهان مصون نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با تسلیت به شهادت رسیدن مرزبانان بدست دشمنان اسلام تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند با شهادت رساندن نیروهای مرزبانی و نظامی نمی‌توانند در امور کشور دخالت کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان پاکستانی باید پاسخگوی این جنایت باشند افزود: دولت پاکستان باید پاسخگو باشد چگونه از مرز آنها به سمت مرزبانان عزیز ما حمله‌ور می‌شوند و آنها بی تفاوت بوده‌اند.

خطیب نماز جمعه برازجان با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی همواره حضور پرشوری در صحنه‌های مختلف انقلاب داشته که شرکت در انتخابات نیز از مظاهر مهم حضور پرطراوت مردم در صحنه است.

امام جمعه برازجان بر ضرورت ایمان، اتحاد، ایستادگی و حضور در صحنه انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و افزود: حضور حداکثری و گسترده مردم و انتخاب اصلح در انتخابات 29 اردیبهشت از ویژگی‌های مهم این عرصه سیاسی اجتماعی است.

مصلح با تاکید براین نکته که نگاه کاندیداهای ریاست جمهوری نباید به خارج از مرزها باشد خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید توجه داشته باشند که برای پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و گشودن گره‌ها به بیرون از مرزها نگاه  نکنند بلکه به توانایی‌های ملت و ظرفیت‌های کشور توجه داشته باشند.

خطیب نماز جمعه عسلویه: انتخابات حق و وظیفه‌ای شرعی قانونی، عرفی  و منطقی است

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: بهترین الگو برای معلمان  در عصر کنونی شهید مرتضی مطهری است و معلمان باید از عظمت شخصیت این شهید بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد  با تبریک اعیاد شعبان و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز خاطرنشان کرد:  پاسداران جایگاه و منزلت والایی نزد ایزد منان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند چراکه کارنامه درخشانی در پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون داشته‌اند.

خطیب نماز جمعه عسلویه با گرامیداشت روز جانباز گفت: جانبازان مفتخرند که روز ولادت قمر بنی هاشم(ع) روز جانباز نامیده شده که این مهم نشان از ایثار و فداکاری جانبازان در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: دریای نیلگون خلیج همیشه فارس در استان بوشهر با توان نیروهای مسلح ومرزداران غیور استان بوشهر حفاظت می‌شود و هیچگاه اجازه دست درازی دشمن نمی‌دهند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر گفت: دولتمردان به معاش، امنیت شغلی و محصول تولیدی کارگران باید توجه بیشتری داشته باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های معلمان در تربیت نسل آینده تاکید کرد: معلمان در هدایت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که در این راستا باید به مطالبات معلمان توجه ویژه‌ای شود.

خطیب نمازجمعه عسلویه با اشاره به اینکه انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز پیش‌روی ملت ایران قرار دارد خاطر نشان کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان کردند شرکت در انتخابات، یک حق، وظیفه و تکلیف شرعی، قانونی و عرفی است.

امام جمعه عسلویه با اشاره به اینکه انتخابات یک وسیله چند منظوره برای نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: اهداف مهمی در انتخابات نهفته است و نباید از این حق و وظیفه بگذریم و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای پیشرفت کشور و توسعه اقتصادی و باز کردن گره‌ها، نگاهشان به بیرون مرزها نباشد.

هاشمی‌نژاد با تاکید بر حضور گسترده و حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای انتخابات 29 اردیبهشت بیان کرد: در این عرصه ضمن حضور حداکثری باید انتخاب اصلح مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در انتخابات شوراها هم افرادی که دارای تخصص و دیانت و ولایت‌مدار هستند مورد توجه قرار بگیرد تا منطقه‌ای با فرهنگ و آباد ایجاد شود.

خطیب نماز جمعه دیلم: شوراها نمادی از برآمده اراده ملت ایران است

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  با گرامیداشت ماه شعبان اظهار داشت: ماه شعبان ماه عبادت و زمینه ساز ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با تسلیت شهادت مرزبانان غیور ایران اسلامی در میرجاوه به‌دست شیطان صفتان اظهار داشت: متاسفانه مرزبانان غیور این سرزمین به‌دست دشمنان که در اوج استیصال قرار دارند به شهادت می‌رسند و مسئولان باید با رایزنی، عرصه را بر روی دشمنان تنگ کنند و  آنان را به سزای اعمالشان برسانند.

خطیب نماز جمعه دیلم با گرامیداشت روز جهانی کارگر نقش کارگران در اقتصاد و صنعت جامعه مهم دانست و افزود: بقای جهان و تمام ملت‌ها و تکامل مادی و معنوی آنها در گروه فعالیت کار و کارگر است.

وی با تاکید بر نقش مهم کارگران در تحقق شعارهای سالانه افزود: شئون اصلی در تولید که نقش مهمی در عملیاتی کردن شعار سال دارند کارگران هستند.

حسینی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری به جایگاه معلم پرداخت و خاطرنشان کرد: معلم انسان‌های بزرگی می‌سازد که هم‌پایه انبیاء محسوب می‌شوند.

امام جمعه دیلم با اشاره به انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: انتخابات امری بسیار مهم به شمار می‌رود و در این میان مقام معظم رهبری رهنمودهای لازم را ارائه کرده‌اند.

وی با تاکید بر حضور گسترده و حماسی در انتخابات 29 اردیبهشت گفت:  حضور حماسی همگان در انتخابات یک وظیفه است که این عمل یاس دشمنان را به دنبال دارد و علاوه بر آن هم همبستگی، اقتدار سیاسی و اتحاد کشور درجهان به نمایش گذاشته می‌شود.

خطیب نماز جمعه دیلم با اشاره به روز شوراها گفت: شوراها نمادی از برآمده اراده ملت ایران است که نقش مهمی در پیشرفت، عمران و آبادانی شهرها و روستاها دارند.

امام جمعه موقت خورموج : انتخاب اصلح در انتخابات 29 اردیبشهت در اولویت است

امام جمعه موقت خورموج درخطبه‌های نماز جمعه  این شهر ضمن محکوم‌کردن اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) اظهار داشت: اقدام وقیحانه اخیر در فضای انتخاباتی  در جسارت به ساحت مقدس و منور حضرت ثامن‌الأئمه علی بن موسی الرضا (ع) دل مومنان را به درد آورد.

وی افزود: توهین‌هایی که در قالب دل‌نوشته توسط این ستاد انتخاباتی بی‌شرمانه و خبیثانه جاری شد، سبب جریحه‌دار شدن قلوب شیفتگان و محبین امام رضا(ع) شد .

حجت‌الاسلام سید مهدی طاهری شهادت جمعی از مرزبانان در میرجاوه را تسلیت گفت و با تاکید بر پاسخگویی مسئولان پاکستانی به این جنایت افزود: دولت پاکستان باید جوابگو این اقدام تروریستی باشد و وزارت امورخارجه کشورمان نیز این نوع اقدام را باید پیگیری کند.

وی با اشاره به نقش مهم شوراها در عمران و آبادانی شهرها و روستاها بیان کرد: مردم با آگاهی و بصیرت افرادی ولایی و انقلابی که بتواند در توسعه و آبادانی قدم‌های ارزنده بردارد انتخاب کنند.

امام جمعه موقت خورموج، تفکر انقلابی و ولایی را مهم‌ترین ویژگی نامزد اصلح دانست و تاکید کرد: مردم باید در انتخاب افراد چه برای رئیس جمهوری و چه برای شوراهای اسلامی شهر و روستا صلاحیت، سابقه، تجربه، ایمان و تعهد نامزدهای انتخاباتی را با دقت زیادی بررسی کنند.

طاهری، سوم شعبان و روز پاسدار را تبریک گفت و اظهار داشت: امام حسین(ع) از نهضت و دین اسلام پاسداری کرد و این نام برازنده نام سپاه و پاسداران است.

وی با بیان اینکه پاسدار کسی است که همه هستی خود را برای پاسداری از دین، قرآن و سنت پیغمبر در طبق اخلاص می‌گذارد افزود: پاسداران در تمامی عرصه‌ها و شرایط سرنوشت ساز کشور در برابر توطئه‌های دشمنان سینه سپر و ایستادگی کرده‌اند و انقلاب و نظام اسلامی ایران را در مقابل توطئه‌ها بیمه کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار