مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کارگاه‌ها و شرکت‌های مختلف مرکز تحقیقات و حفاظت فنی و بهداشت کار در استان بوشهر ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 24 April 2017
حمیدرضا پناه ظهر امروز در نشست جامعه کارگری با امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مهم جامعه کارگری در اقتصاد اظهار داشت: کارگران در جوامع مختلف نقش مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد دارند و این مهم نشان از  جایگاه جامعه کارگری در  اقتصاد کشور و استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه کارگران ایده‌پردازی مطلوبی در راستای توسعه رونق اقتصادی دارند افزود: کارگران استان بوشهر ایده‌های قابل توجهی برای رونق اقتصادی استان بوشهر ارائه کرده‌اند که در این راستا نقش مهمی در تولید و اقتصاد این استان دارند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، کارگران را سرمایه‌های مهم انسانی جامعه دانست و تاکید کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، جامعه کارگری نقش مهم و بی‌بدیلی دارد.

پناه، از ارائه دادخواست 2 هزار و 500 پرونده برای رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری خبرداد و گفت: شیفت رسیدگی به پرونده‌های یاد شده افزایش یافت به‌گونه‌ای که در هر شیفت روزانه 4 پرونده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  میزان سازش اختلاف حوزه کارگری و کارفرمایی در استان بوشهر افزایش یافته است تصریح کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌های حوزه کارگری و کارفرمایی کاهش یافته و این در حالی است که میزان سازش اختلاف‌ها در استان بوشهر  34 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، با اشاره به بازرسی از کارگاه‌ها تولیدی و کارگری بیان کرد: سال گذشته از 9 هزار و 327 کارگاه تولیدی و کارگری بازرسی که به مشکلات 8 هزار مورد رسیدگی شد.

پناه، با تاکید بر توسعه برنامه‌های آموزشی در حوزه کارگری استان بوشهر خاطر نشان کرد: سال قبل 8 هزار و 100 کلاس و کارگاه آموزشی رایگان در کارگاه‌ها و شرکت‌ها و صنایع استان بوشهر انجام شد.

وی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کارگاه‌ها و شرکت‌های مختلف استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: آموزش، حفاظت، ایمنی و بهداشت از وظایف مهم  این اداره کل است که در این راستا مرکز تحقیقات و حفاظت فنی و بهداشت کار در استان بوشهر ایجاد می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار