معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تدوین حرفه‌های مهارتی مشارکت آنان در این عرصه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۱۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ 24 April 2017
احمد لیراوی ظهر امروز در نشست با آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان دیلم با تاکید بر نقش مهم حرفه‌آموزی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه اظهار داشت: امسال طرح‌های مهارت‌‌افزایی در نقاط مختلف استان بوشهر براساس ظرفیت‌ها توسعه یافته به‌گونه‌ای که مهارت آموزی فراگیر شده است.

وی با تاکید بر توسعه آموزش‌های مهارتی با تکیه بر مشارکت بخش خصوصی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های رقابتی و افزایش بهره‌وری و کارایی و آموزش‌های مهارتی از جمله تأثیرات ایجاد و توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، به ویژه آموزش‌های منجر به اشتغال را ضروری دانست.

وی توجه به آموزش‌های بازار محور و مشاغل خرد را یکی از راهکارهای مهم در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برشمرد و خواستار سوق دادن آموزش‌های مهارتی در این حوزه شد.

لیراوی با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مشارکت بیشتر این بخش می‌تواند روند توسعه استان را شتاب دهد گفت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تدوین حرفه‌های مهارتی مشارکت آنان در این عرصه افزایش می‌یابد.

وی یکی از ارکان اصلی و اساسی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری را توجه ویژه به مقوله مهارت آموزی و توسعه و گسترش آموزش‌های مهارتی در جامعه دانست و گفت: با توسعه این آموزش‌ها می‌توان به ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کمک به افزایش تولیدات داخلی امید داشت.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد یک ضرورت است تاکید کرد: در این راه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود و دولت با واگذاری‌ بخشی از فعالیت‌های خود به بخش خصوصی می‌تواند گام‌های مهم و تاثیر گذاری در راستای توسعه همه جانبه کشور و رونق اقتصادی بردارد.

لیراوی با اشاره به نقش مهم و موثر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در توسعه مهارت کارآموزان بیان کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای رقیب بخش دولتی در ارائه آموزش‌های مهارتی نیست بلکه همکار بخش دولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه کیفیت نباید در بخش خصوصی فدای کمیت شود تصریح کرد: افزایش کیفیت در آموزش‌ها افزایش کمیت را نیز به همراه دارد و از ارکان اصلی در ارتقا کیفیت مربی مجرب و توانمند است که با ارائه آموزش‌های نوین و به روز آن را امکان پذیر می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار