مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، توسعه اخلاق و کرامت انسانی سند اجتماعی و مرکز رصد اجتماعی استان بوشهر تدوین می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 24 April 2017
عباس برزگرزاده  ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی طرح نشاط اجتماعی در استان بوشهر دنبال می‌شود اظهار داشت: پنج نوع آسیب اجتماعی اولویت‌دار شامل طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی، مناطق حاد و بحرانی و  اعتیاد است.

وی با بیان اینکه برخی ملاحظات استانی به  سبب وجود صنایع در برخی از شهرهای استان وجود دارد که سبب آسیب می‌شود تاکید کرد: باید نیاز هر شهر برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شود.

بزرگرزاده از تشکیل و فعالیت هیئت اندیشه‌ورزان خبرداد و  گفت: اعضای هیئت اندیشه ورزان استان بوشهر در این عرصه هرکدام، آسیب اجتماعی دو شهرستان استان بوشهر را بررسی و برنامه‌ها به لحاظ نیاز برای هر شهرستان تدوین و اجرا  می‌کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با این عنوان که اعتماد عمومی در جامعه نسبت به هشت سال دولت گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: افزایش سمن‌ها بیانگر تحقق این مهم است.

وی از اجرای طرح شهر آبی در زمینه کاهش آسیب اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: طرح شهر آبی در راستای کاهش آسیب اجتماعی و ذیل طرح نشاط اجتماعی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در بازه زمانی چهار ماهه برگزار می‌شود، عنوان کرد: جشنواره شهر آبی از 5 تا 7 اردیبهشت ماه در پارک شورای بوشهر و پارک خور گناوه فاز سوم برگزار می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر از تدوین سند توسعه اجتماعی در استان خبر داد و  گفت: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، توسعه اخلاق و کرامت انسانی سند اجتماعی و مرکز رصد اجتماعی استان بوشهر تدوین می‌شود.

وی بیان کرد: در گذشته هر یک از دستگاه‌ها در خصوص آسیب‌ها آمارهای مختلف ارائه می‌کردند و برنامه‌ها به موازات یکدیگر برگزار می‌شد اما با تدوین این سند هر دستگاه برنامه‌ها را بر اساس این سند اجرا می‌کند.

برزگرزاده با بیان اینکه پایش آماری آسیب‌های اجتماعی در استان بوشهر به صورت ماهانه بررسی و توسط کارشناسان برنامه‌ریزی می‌شود تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها اجتماعی کردن مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و در این راستا جلسات از سالن‌های در بسته به مکان‌های عمومی انتقال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح شهر آبی از پنجم تا هفتم اردیبهشت در فاز نخست در بوشهر و گناوه برگزار می‌شود  بیان کرد: از جمله برنامه‌های این طرح می‌توان به تئاترهای خیابانی، نمایشگاه عکس، فیلم‌های کوتاه، کارگاه نقاشی، بازی‌های بومی و محلی و موسیقی سنتی اشاره کرد.

برزگرزاده افزود: در  اجرای این برنامه 9 دستگاه اجرایی از جمله بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کانون فرهنگی کودکان، هلال احمر، نیروی انتظامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی با دفتر امور اجتماعی استانداری همکاری دارند.

وی، سمن‌ها را به عنوان بازوان اصلی اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در راستای اجرای این برنامه 11 سمن با دفتر امور اجتماعی استانداری همکاری دارند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر تصریح کرد: باید جامعه را از افسردگی به سمت نشاط و شادی سوق دهیم چرا که فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین خوبی برای حالت روحی مردم باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار